سیاسی

مورد مشکوکی مبنی بر فعالیت داعش در مرزها مشاهده نشده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سدار احمد گراوند در مراسم تحلیف سربازان پایه خدمتی شهریور ماه ۹۳ مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله(ص) خراسان جنوبی اظهار کرد: برای امنیت در مرزهای کشور از تجهیزات به روز دنیا استفاده می شود لذا با هرگونه تردد غیرمجاز در مرزهای کشور با جدیت برخورد می شود.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی هم اکنون با ۱۵ کشور ۸۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک دارد، افزود: تمامی مواردی که در مرزها اتفاق می‌افتد را مرزبانان رصد می‌کنند و هر موردی که در نوار مرزی پیش بیاید، تقاضای ملاقات با مقامات کشور همسایه می کنند و در این خصوص مذاکراتی انجام می‌شود.

 

 

مرزهای افغانستان و پاکستان یک طرفه اداره می شود

 

 

 

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تعامل خوبی با کشورهای همسایه دارد، گفت: برخی از کشورها مانند افغانستان و پاکستان کنترل خوبی روی مرزهای خود ندارند و باید بیشتر به مرزهای خود توجه کنند.

 

 

وی تاکید کرد: افغانستان و پاکستان باید بیشتر به مرزهای خود توجه کنند چرا که مرز مشترک این دو کشور با ایران توسط جمهوری اسلامی ایران یک‌طرفه اداره می‌شود.

 

 

کشف ۲۵ تن مواد مخدر از ابتدای امسال توسط مرزبانی کشور

 

 

 

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه به تلاش مرزبانی در کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: طی شش ماه نخست امسال ۲۵تن مواد مخدر توسط فرماندهی مرزبانی در کشور کشف شده که در این رابطه نیز تعدادی قاچاقچی دستگیر و چند باند مواد مخدر متلاشی شده است.

 

گراوند خاطرنشان کرد: بیشترین مواد کشف شده در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی بوده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبنی بر فعالیت داعش در مرزهای ایران مشاهده نشده است، گفت: داعش درصدد است که اگر بتواند دست به یک سری اقدامات در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران بزند اما نیروی‌های امنیتی کشور با اشراف کامل اطلاعاتی در صورت مشاهده هرگونه موردی به مرزبانی اطلاع می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا