اجتماعی و فرهنگی

نظارت متفاوت بر بیمارستان‌های خصوصی از ۱۵ آبان ماه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دکتر علیرضا زالی در جلسه هماهنگی میان بیمه‌های پایه و تکمیلی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره کتاب جدید تعرفه‌ها و اجرای آن از پانزدهم آبان‌ماه گفت: به ابعاد نظارتی این موضوع متعهد خواهیم بود. اگر هم تعداد قلیلی از این مسیر خارج شوند، پیوست نظارتی مسیر برخورد با متخلفان را تعیین کرده است و هیچ جای ابهامی وجود ندارد.

 

وی افزود: تا یکی، دو ماه آینده آیین‌نامه اجرایی شفافی در جهت اجرای پیوست نظارت برتعرفه‌ها از سوی وزیر بهداشت به تمام بخش‌ها ابلاغ می‌شود. براین اساس نقش و هویت نظارتی متفاوتی را در بیمارستان‌ها و موسسات خصوصی شاهد خواهیم بود.

 

رییس کل نظام پزشکی تاکید کرد: از ۱۵ آبان‌ماه هرگونه پرداخت وجه در مطب‌ها بابت بستری در بیمارستان ممنوع و غیرقانونی است. همچنین تمام پرداخت‌ها به موسسات خصوصی باید در حسابداری بیمارستان صورت گرفته و رسید ممهور به مهر بیمارستان به بیمار ارائه شود. بیمه‌ها در این زمینه باید با ما همکاری داشته باشند.

 

زالی هدف از اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها را صیانت از خدمات پزشکی، شفاف‌سازی، انضباط مالی و کاهش پرداخت از جیب مردم عنوان کرد و گفت: پیوست نظارت بر تعرفه‌ها، پیوستی شفاف و عملیاتی است. دبیران اجرای نظارت بر تعرفه‌ها در استان‌ها مشخص شده‌اند و در مجموع زیرساخت‌ها و فرآیندهای لازم برای اجرای پیوست نظارتی فراهم شده است.

 

به گزارش ایسنا، همچنین دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اشاره به ناهماهنگی بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های دولتی گفت: بیمارستان‌های دولتی به اطلاعات بیمه شدگان تکمیلی دسترسی ندارند و این موضوع مشکلاتی را در بیمارستان‌ها ایجاد کرده است.

 

وی افزود: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای آماده شده است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد حل مشکلات بیمارستان‌های دولتی با بیمه‌های تکمیلی باشیم.

 

معاون درمان وزیر بهداشت بر لزوم عقد قرارداد بیمه‌های پایه با بیمارستان‌های خصوصی تاکید کرد و گفت: لازم است هرچه سریع‌تر در این باره بررسی‌های لازم انجام و تصمیمات مربوطه اتخاذ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا