مدیریت شهری

پیشنهاد نصب مجسمه مفاخر معاصر در مراکز فرهنگی-هنری و برگزاری بزرگداشت هنرمندان

علیرضا تابش گفت: باید مجسمه مفاخر معاصردر مراکز فرهنگی و هنری نصب شوند و ما در بنیاد سینمایی فارابی، توانایی این را داریم تا با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نصب و رونمایی پرتره هر یک از هنرمندان سینما، بزرگداشتی نیز برای این هنرمندان برگزار کنیم.

به گزارش شوراآنلاین، تابش مدیرعامل بنیاد فارابی پس از بازدید از دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ویژه هنرمندان معاصر، گفت: برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین اقداماتی است که در سال های اخیر از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران رقم خورده است. این رویداد و روند شکل گیری پرتره مفاخر برای من از جذابیت ویژه ای برخوردار بود و شخصا از بازدید این رویداد لذت بردم.

او با اشاره به برگزاری نخستین دوره این سمپوزیوم در سال ۱۳۹۵ که به شاعران و نویسندگان اختصاص داشت گفت: در این سمپوزیوم پرتره تعدادی از شاعران و نویسندگان ساخته شد و این پرتره ها در خانه شاعران ایران نصب شده اند و من در بازدید هایی که از این مجموعه داشتم به خوبی شاهد بوده ام حضور این مجسمه ها چقدر به بار هنری و فرهنگی این مجموعه افزوده است.

تابش ادامه داد: با برگزاری سمپوزیوم ها، زمینه ای فراهم می شود تا مردم به ویژه شهروندان تهرانی به اهمیت و جایگاه مفاخر معاصر ایران پی ببرند. تلاش های سازمان زیباسازی شهر تهران برای ارج نهادن به مفاخر فرهنگی و هنری کشور ستودنی است و من از این نظر از سازمان زیباسازی وخدماتش قدردانی می کنم.

او با اشاره به جوان گرایی که در سمپوزیوم ها شاهد آن هستیم گفت: من ازبیشتر سمپوزیوم هایی که در شهر تهران برگزار شده است، بازدید کرده ام و در این سمپوزیوم شاهد حضور مجسمه سازان جوان در کنار مجسمه سازان پیشکسوت هستیم و به نظرم حضور مجسمه سازان پیشکسوت در این رویداد ها کمک کرده است تا مجسمه سازان جوان از تجربیات این هنرمندان بهره بگیرند و فضایی برای گفت وگو بوجود آید وبرگزاری این سمپوزیوم ها کمک می کند که نسل جوان مجسمه ساز ما خیلی زودتر کارشان در این عرصه به پختگی برسد.

تابش ادامه داد: یکی از دستاوردهای سمپوزیوم ها، ایجاد فرصت کار برای مجسمه سازان جوان و ایجاد بستری برای معرفی آن ها به بازار کار است.

او درباره جانمایی پرتره مفاخر معاصر در سطح شهر تهران گفت: به نظرم باید این مجسمه ها در مراکز فرهنگی نصب شوند و ما در بنیاد سینمایی فارابی، توانایی این را داریم  تا با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نصب و رونمایی پرتره هر یک از هنرمندان سینما، بزرگداشتی نیز برای این هنرمندان برگزار کنیم.

تابش گفت: با برگزاری این بزرگداشت ها، ما نیز در بنیاد سینمایی فارابی تلاش می کنیم تا به نوعی به هنر این هنرمندان که سینمای ما وامدار آنهاست، ارج بنهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا