شورای شهرصفحه اصلی

تاکید رییس‌جمهور بر انجام اقدامات لازم برای واردات واگن‌های مترو ظرف یک هفته‌

رییس شورای شهر اسلامی شهر تهران گفت: تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت و ساز بیشتر بشود که قطعا به دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد.

به گزارش شوراآنلاین، پروژه بهره برداری از «دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از بزرگراه شهید آوینی» و «رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین» معاونت فنی و عمرانی در صد و شانزدهمین پویش امید و افتخار در روز -شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳- با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، مهدی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شربیانی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران و مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و برگزار شد.

مهدی چمران رییس شورای شهر اسلامی شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: عمران و آبادی به دلیل ارتقا سطح آسایش و آرامش مردم است.

وی گفت: به آثار معماری و بناهای تاریخی نگاه کنید؛ آنچه ساختند و باقی مانده مواردی بود که برای آسایش مردم بوده است.

چمران با پرداختن به معماری بناهای احداث شده در گذشته و نیز اهمیت ساخت مسجد تصریح کرد: خدمت کردن به مردم و آبادانی و عمران برای ما ارزشمند است. خیلی از مشاغلی دیگر هم به همین عمران شهری وابسته است. اصولا ساختمان سازی یکی از پایه های حرکت اقتصادی است. بنابراین وقتی ساختمان سازی درست و منطقی به وجود بیاید مشاغل دیگری در شهر فعال می شود.

رییس شورای شهر تهران بیان داشت: بافت فرسوده و ساختمان های فرسوده در شهر بسیار داریم‌ و خطر زلزله همیشه بیخ گوشمان است. نمی‌گوییم که ساختمان های تشریفاتی بسازند و اسراف کنند، اما ساخت ساختمان محکم و درست برای مردم از هر جهت کاری شایسته است و به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت و ساز بیشتر بشود که قطعا به دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد. یکی از نمونه های مشارکت مردمی در جهش تولید همین ساخت و ساز است. اگر خانه های فرسوده نوسازی و مقاوم سازی بشود در برابر زلزله هم مقاوم می‌شویم. ما می‌توانیم با کمک مردم شهرها و روستاهای کشور را بازسازی کنیم.

چمران با بیان اینکه از جهت تکنولوژی ساخت شرایط خوبی داریم، گفت: باید به میدان بیاییم که مردم در آرامش باشند. اشاره شد به بودجه ریزی؛ بارها و بارها شنیده ایم که بودجه سال گذشته را که بستیم ۱۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر آنچه قبلا در امر حمل و نقل پیش بینی شده بود اضافه کردیم. امسال هم همین کار را با همت و همکاری شهرداری تهران انجام دادیم و ۱۵ هزار میلیارد را به آن مبلغ اضافه کردیم و نزدیک به نیمی از اعتبار بودجه شهر تهران را برای حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم.

رییس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و شانزدهمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به ایراد وزارت کشور به قرارداد واردات واگن از کشور چین گفت: هنوز به نتیجه کاملی که می خواهیم نرسیدیم به این علت که باید در کشور ما کارفرما این مساله را تایید کند و این کارفرما کسی جز شرکت مترو نیست. این امر را باید به مترو تفویض کنند.

وی ادامه داد: وزارت کشور قرارداد این امر را بسته ولی کارش این نیست. ما دو روز پیش هم مجددا با وزیر کشور صحبت کردیم؛ امیدواریم هرچه زودتر کار عملیاتی بشود وگرنه ورود واگن با این اقدام به تاخیر می افتد. همه مشخصات فنی باید از طریق کارفرما تایید بشود و وزارت کشور تخصص این امر را ندارد.

چمران در پایان گفت: رییس جمهور درخواست انجام سریع و ظرف یک هفته این امر را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا