اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

حناچی در مراسم تودیع چه گفت؟

شهردار سابق تهران گزارش عملکرد مدیریت شهری قبلی را در صحن شورای شهر ارائه داد.

به گزارش شوراآنلاین، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در صحن امروز شورای شهر درباره گزارش عملکرد مدیریت شهری قبلی اظهار داشت: ظرفیت گرمخانه‌ها را افزایش دادیم و مراکز پرتو نیز تعداد آنها بسیار بیشتر شد و طی دو سال اخیر هیچ فردی به دلیل سرما و نبود سرپناه جان خود را از دست نداد.

وی افزود: همچنین در مدیریت شهری ما کاهش ۵۷ درصدی میانگین زمان پاسخگویی به تماس شهروندان را داشتیم همچنین در این مدت مسیرهای دوچرخه توسعه و استفاده از دوچرخه در تهران حدود ۳ برابر شد.

شهردار سابق تهران ادامه داد: هر سه‌شنبه حتی امروز با دوچرخه سر کار حاضر شدم و تا مصداق آن را که می‌گوییم خودمان عمل کنیم همچنین مسیرهای دوچرخه از ۵۰ کیلومتر به ۲۴۶ کیلومتر در تهران افزایش یافت.

حناچی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در شرایط خاص و سخت  کارهایی که برای شهر و شهروندان مصلحت است، انجام دهیم، گفت: چکیده گزارش و عملکرد را در را هم مکتوب تقدیم مهدی چمران، رئیس شورای شهر می کنم.

حناچی با اشاره به اینکه این گزارش در نقد کسی نیست و سوء برداشت نشود، گفت: مدیریت شهری پنجم با بلندمرتبه سازی مخالف نبود چرا که یکی از عارضه‌ها در کلانشهرها کمبود زمین است و راه حل آن هم استفاده از ظرفیت بلند مرتبه سازی است. مدیریت شهری با بلند مرتبه سازی بی‌برنامه مخالفت کرد و ضوابط بلند مرتبه سازی را به تصویب رساند و ابلاغ کرد.

وی همچنین به راه اندازی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و بیان داشت: خط راه آهن تهران-تبریز که برای بارگذاری ساختمان چهار طبقه طراحی شده بود تبدیل به جذاب ترین محور پیاده شهری خواهد شد و فاز نخست آن افتتاح شده است.

شهردار سابق تهران گفت: لایحه منابع پایدار شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده از جمله لوایح مهمی هستند که امیدواریم این دو لایحه در این مجلس که فراکسیون مدیریت شهری را نیز تشکیل داده‌اند تعیین تکلیف شوند چرا که منابع پایدار شهرداری ها یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شوند.

حناچی درباره ساخت قطار ملی اظهارداشت: ترمز و همچنین سیستم درب‌ها از بخش‌هایی است که توسط مهندسین و متخصصان ایرانی آماده شده و مسأله بسیار مهمی محسوب می‌شود و بهره‌برداری قطار ملی می‌تواند معضل قطار شهری را حل کند.

وی در مورد جمع‌آوری آب های سطح در سطح شهر تهران گفت: سال های گذشته در پاییز و زمستان با مشکل آبگرفتگی پی بارش باران روبرو بودیم اما امسال با تمهیدات همکاران بشدت سال های قبل با این موضوع روبرو نبودیم که علت آن لایروبی به موقع و جمع‌آوری زباله در سطح مناطق بوده است.

شهردار سابق تهران اعلام کرد: من استاد دانشگاه هستم و از اینجا به شغل معلمی ‌ادامه می‌دهم و به دانشگاه بر‌می‌گردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا