اجتماعی و فرهنگی

افتتاح هفدهمین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران صبح امروز -اول بهمن ماه ۱۴۰۱- مراسم افتتاحیه مرکز معاینه فنی آزادی به عنوان یکی از پروژه‌های بسته حمل و نقل پاک ، همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار از طریق ویدیو کنفرانس با حضور شهردار محترم شهر تهران،اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری و اساتید دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی در توضیح آخرین وضعیت توسعه و گسترش مراکز معاینه فنی شهر تران گفت: در شهر تهران ۵۴ خط معاینه فنی خودروی سبک و ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیلکت در ۱۶ مرکز ثابت و هفت خط سیار داریم و سه مرکز معاینه فنی تک خطه برای معاینه فنی خودروهای سنگین در تهران موجود است.

مالکی با بیان این‌که مراکز معاینه فنی شهر تهران ظرفیت پذیرش سالانه دو میلیون و ۶۰۰ دستگاه خودرو را دارد، اظهار کرد: با توجه به لزوم توسعه کمی و زیرساختی مراکز معاینه فنی با بخش خصوصی، افزایش ظرفیت معاینه فنی در راستای تسهیل در خدمت‌رسانی را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه با اخذ مجوزهای لازم مرکز آزادی با پتانسیل بخش خصوصی راه اندازی شد.

وی با بیان این‌که آخرین توسعه خطوط معاینه فنی مربوط به سال ۱۳۹۸ است و از آن به بعد توسعه‌ای در خطوط نداشتیم، گفت: بنابر تدبیر شهردار تهران بعد از سه سال مرکز معاینه فنی آزادی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مورد ویژگی‌های مرکز معاینه فنی آزادی گفت: این مرکز در غرب تهران واقع شده است و ۱۷۶۰ مترمربع مساحت دارد و دارای دو خط معاینه فنی خودروهای سبک و یک سالن بازرسی چشمی خودروهای گازسوز دارد و با آغاز به کار این مرکز ظرفیت سالانه مراکزمعاینه فنی شهر تهران ۵۶ هزار دستگاه خودرو افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: نکته قابل تامل در خصوص مرکز معاینه آزادی این است که کلیه تجهیزات مرکز در راستای حمایت از تولید داخل ساخت ایران است که توانسته تمام استاندارد‌های لازم را کسب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا