اجتماعی و فرهنگی

بهره گیری از «زبان گویای تصویر و هنر» برای قطع زنجیره کرونا

معاون شهردار تهران با تاکید بر لزوم طراحی فعالیت های فرهنگی متناسب با شرایط کرونایی جامعه گفت: استفاده از زبان هنر، بهترین راه انتقال مفاهیم اجتماعی است که خلق آثار هنرمندانه در موضوع مقابله با ویروس کرونا و انتشار آن در فضاهای حقیقی و مجازی می تواند در انتقال پیام مبارزه با این بیماری و تثبیت و ماندگاری بیشتر آن بر ذهن مخاطبان موثر باشد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، حامد مظاهریان در حاشیه بازدید از نمایشگاه نقاشی و ورک شاپ کارکنان شهرداری تهران، اظهار داشت: در شرایط کرونا بخشی از فعالیت های جمعی از جمله فعالیت های فرهنگی به محاق رفته و کاهش شدیدی داشته است. از این رو به نظر می رسد باید با ایجاد فرصت ها و روش های نوین، نشان دهیم حرکت های فرهنگی هنری از جمله نقاشی، فیلم، هنر و موسیقی زنده است و فرم اجرا باید متناسب با شرایط، تغییر یابد.

وی ضمن تقدیر از ایده برگزاری نمایشگاه نقاشی و ورک شاپ از سوی اداره کل رفاه برای همکاران سازمان شهرداری تهران  گفت: در ورک شاپ نقاشی روز خوبی برای کودکان و نوجوانان در کنار خانواده ها رقم خورد و اقشار مختلف سنی در یک فعالیت جمعی شرکت کردند و در مورد مسئله کرونا به عنوان موضوع روز، ایده ها و نظرات خود را نه در قالب کلمات بلکه با زبان تصویر به نمایش گذاشته اند.

به گفته سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، شرکت کنندگان در این مسابقه، تکنیک‌های متفاوت نقاشی را در عناوینی چون «تهران شهری برای همه»، «شهری بدون کرونا»، «ما کرونا را شکست می دهیم»، «همه با هم متحد» ، «به جنگ کرونا می رویم» و «من ماسک میزنم» اجرا کردند.

وی، زبان تصویر را موثرتر از زبان گفتار و موعظه دانست و افزود: بسیاری از این آثار قابلیت این را دارد که مخاطب خود را در جامعه پیدا کند و جامعه را به رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا دعوت کنند.

مظاهریان، تشویق به رعایت پروتکل های بهداشتی، دعوت به اتحاد در مبارزه با بیماری، نوع دوستی و مهربانی با مردم را از عمده ترین پیام های این نقاشی ها برشمرد  و اظهار امیدواری کرد که این برنامه های فرهنگی بتواند نقش اثرگذاری در فرهنگ سازی بین شهروندان و قطع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا ایفا نماید.

گفتنی است؛ در ورکشاپ نقاشی‌ ۴۰ نفر از برترین های شرکت کننده در این جشنواره در رده های سنی ۳ تا ۹ سال ، ۱۰ تا ۲۰ سال و ۲۰ سال به بالا حضور یافتند و با نگاهی هنرمندانه به طراحی آثارنقاشی خود در خصوص مقابله با ویروس کرونا پرداختند که پس از داوری آثار، به سه نفر از برترین های هر رده سنی لوح یادبود وجوایزی اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا