اجتماعی و فرهنگی

انتقاد استانداری از هوافروشی شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدشهاب‌الدین چاووشی در شورای اداری بخش کن، ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، دین را مجموعه‌ای برای پیوند دادن آحاد ملت خواند و افزود: دین یک منظومه است و اگر بخشی از آن غفلت کنیم از مدار دین‌داری خارج شده‌ایم.  امروز اگر می‌خواهیم تبعیت از ولایت فقیه را نشان دهیم باید در عمل و رفتارمان این تبعیت را نشان دهیم، لذا باید هر یک از دستگاه‌ها به موقع وصحیح عمل کنند. بی‌تردید یک مجموعه واحد هستیم و بخشداری و فرمانداری تنها نماینده قوه مجریه نیستند بلکه متولی هماهنگی دستگاه‌های مختلف علی‌رغم استقلال آنها هستند. اقدامات دستگاه‌ها باید مکمل یکدیگر باشد چراکه همه دستگاه‌ها متصل به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تاکید کرد: مشکلات ناشی از ناهماهنگی‌ها است و باید تلاش کنیم اقدامات‌مان همسو با یکدیگر باشد تا حاکمیت معنا پیدا کند. قطعا هر اقدامی از سوی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در بخش شهرستان باید هماهنگی و نظارتش برعهده فرمانداری و بخشداری باشد.

معاون سیاسی – اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه شهردار فعلی مشکلات بسیاری را در حوزه عمران حل کرده و آبادانی بسیاری در شهر انجام شده است، گفت: همه این اقدامات ارزشمند بوده اما این مانع هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری با سایر دستگاه‌ها نیست.

چاووشی تاکید کرد: متاسفانه تونل تبادل هوای تهران که از غرب وارد می‌شد امروز مسدود کرده‌ایم، تراکم فروخته‌ایم و هوا فروخته‌ایم تا شهر را اداره کنیم. بی‌تردید باید همه هزینه زندگی در شهر پرجمعیت تهران را بپردازیم. اما متاسفانه هوا فروختیم و مستضعفان شهروندان را گرفتار کرده‌ایم. البته در این موضوع در جای خود و به صورت کارشناسی حرف‌های بسیاری داریم. نباید در برابر انتقادها آشفته شویم چراکه همه در مقابل مسوولیتی که داریم باید پاسخگو باشیم، هر فردی که در این نظام مسوولیتی گرفته است باید بداند که پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: مگر می‌شود در یک کوچه باریک ۸ متری تراکم ساخت بیش از ۵ طبقه دهیم و باعث شویم مردم صبح‌ها برای خروج از این خیابان‌ها با مشکل مواجه شوند. قطعا اقدامات امروز شهرداری، فرمانداری، استانداری و اداره برق به پای نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته می‌شود. آنچه که ما را از دیگران متمایز می‌کند نظم و ولایت‌پذیری ما است.

معاون سیاسی – اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر لزوم اجرای قانون و برابر همه در برابر قانون گفت: قوانین این کشور محترم است و هرکس بخواهد قانون را دور بزند و به قانون بی‌احترامی کند، قطعا ضد ولایت فقیه است. اگر کسی بر اساس اجتهاد خود قانون را اجرا نکند و یا آن را دور بزند، مرتکب گناه شده است.

چاووشی به بهره‌وری پایین سازمان‌های اداری کشور اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران مقاصد بزرگی دارد اما سازمان‌های اداری ما بهره‌وری کافی و کشش لازم را ندارند. در مقابل پولی که هزینه می‌شود سازمان‌های اداری باید مراقب باشند و از کارمندان خود حساب‌کشی کنند. نباشد مردم در مراجعات به اداره‌ها از موجودیت جمهوری اسلامی ناامید شوند. بی‌تردید یکی از خطرات هر حکومتی سهل‌انگاری افراد درون حکومت در مسوولیت‌هایشان است. باید نارضایتی‌ها را مهار کنیم.

وی ادامه داد: امروز اگر اعتماد عمومی مردم در نظام جمهوری اسلامی سلب شود، هیچ چیز نخواهیم داشت. مردم کشورمان هشت سال در مقابل دشمن ایستادگی کردند اما باید بدانیم امروز که به پیشرفته‌ترین موشک‌های جهان مجهز هستیم، اگر مردم کنارمان نباشند، موشک‌ها برایمان نخواهد بود. اگر اعتماد مردم از جمهوری اسلامی ایران گسسته شد، به هیچ عنوان نمی‌توان آن را برگرداند. خوشبختانه در ۳۷ سال گذشته اعتماد و سرمایه‌اجتماعی شکل گرفته اما اگر این سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در معرض خطر قرار بگیرد، بی‌تردید به واسطه رفتارهای ما بوده است. همه باید تلاش کنیم اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و یکدیگر را تحمل کنیم و در تمام شرایط وحدت را حفظ کنیم. معاون سیاسی – اجتماعی استانداری تهران  درخصوص تشکیل شورای تامین مستقل برای بخش کن گفت: قانون اجازه داده است تا در بخش‌هایی که بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، با مجوز شورای امنیت کشور شورای امنیت مستقلی تشکیل شود. لذا در همین خصوص از استاندار تهران درخواست کردم که کن شورای امنیت مستقلی در کنار شورای تامین شهرستان تهران داشته باشد. قطعا شورای تامین استان نیز به این شورا کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا