اجتماعی و فرهنگی

مراکز فروش خودرو در تهران هوشمندسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بزودی مراکز خرید و فروش خودرو در پایتخت هوشمندسازی و امکان خرید و فروش خودرو در فضای مجازی مهیا می‌شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سیدعلی مفاخریان در ادامه گفت: مراکز فروش خودرو با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به سمت هوشمند سازی حرکت می کند این امر به مراجعه کنندگان این امکان را می دهد که در طول هفته نیز از ظرفیت شبکه مجازی برای خرید و فروش خودرو استفاده کنند.

وی درباره میزان خرید و فروش خودرو در مراکز موجود تهران گفت: به طور مثال در چیتگر روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خودرو معامله می شود و در روزهای مقرر حدود سه هزار خودرو به این مراکز وارد می شود و ۱۰ درصد از آن ها به فروش می رسد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در مراکز خرید و فروش خودرو، اظهار داشت: بیشتر تخلفات در این مراکز به شکل واسطه گری و کلاهبرداری اتفاق می افتد، اما با توجه به اصالت سنجی هایی که توسط کارشناسان رسمی آگاهی و دفاتر اسناد رسمی، انجام می شود، همه امور به شکل قانونی پیگیری می شود.

مفاخریان با اشاره به اینکه در گذشته کاربری مراکز خرید و فروش به خودروهای ایرانی اختصاص پیدا می کرد، اضافه کرد: در حال حاضر خودرو های خارجی نیز در این مراکز معامله می شود.

مفاخریان همچنین از راه اندازی بخش خرید و فروش موتور، با توجه به افزایش قیمت آن ها خبر داد و افزود: با افتتاح مرکز خرید و فروش خودرو بوستان ولایت در سال ۱۴۰۰، یک روز به غیر از روز جمعه به خرید و فروش موتور تعلق می گیرد. در این مرکز موتورها، کارشناسی و اصالت سنجی می شوند و این امر برای خریداران مهم است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از مراکز خرید و فروش خودرو توسط پیمانکاران صورت می گیرد، درباره مبلغ دریافتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان کرد: انتخاب پیمانکاران از طریق مزایده انجام می شود و مبلغ مشخصی از درآمد مراکز خرید و فروش خودرو به واسطه پیمانکاران به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در پایان تصریح کرد: پنج طرح هوشمندسازی با حضور شهردار تهران اواخر سال گذشته افتتاح شد و چند طرح نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا