سیاسی

شاکری: ستاد مقابله با کرونا دستورالعمل جامعی برای برگزاری عزاداری ماه محرم تهیه کند

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که ستاد ملی مقابله با کرونا وظیفه دارد که دستورالعمل جامع و واضحی برای برپایی مراسمات ماه محرم با توجه به ظرفیت های موجود تهیه و به مسئولان هیئت ها و مردم ابلاغ کند.

به گزارش شوراآنلاین، اقبال شاکری درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم در عین حفظ سلامتی و مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر از مطالبات مردم است و مردم در این دو ماه خواسته ها و گره های خود را از محضر امام حسین(ع) مسئلت دارند. در کنار این برپایی یکسری مظاهر عاشورایی نظیر هیئت ها و دسته های عزاداری جایگاه خاصی در ماه محرم دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: البته امسال که شرایط خاصی در کشور وجود دارد، ستاد ملی کرونا وظیفه دارد دستور العمل واضح و مشخصی برای برپایی مراسمات مذهبی در این دو ماه تهیه و ارائه کند و مردم قطعا به پروتکل های بهداشتی توجه خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آنچه در مسائل مختلف در کشور مشکل ساز شده و مردم را نیز گیج می کند چندگانه گویی از سوی مسئولان است، تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع لغو طرح ترافیک ما حدود یک ماه است که در شهر تهران شاهد صحبت های متناقضی از سوی استانداری، ستاد مقابله با کرونا، شهرداری و شورای شهر هستیم که در نهایت بعد دو ماه به این نتیجه رسیدند که بالاخره یک هفته طرح ترافیک در تهران لغو شود. متاسفانه عدم مدیریت صحیح و یکپارچه در همه حوزه ها مشکل آفرین است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر پروتکل جامعی برای عزاداری ماه محرم تدوین شود و ائمه جماعات و مسئولان هیئت ها جمع شده و آموزش های لازم را ببیند قطعا مردم نیز پروتکل ها را رعایت کرده و مشکلی پیش نمی آید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تاکید بر ضرورت تهیه دستورالعمل جامع و شفاف برای ماه محرم و صفر از سوی ستاد مقابله با کرونا، تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال ماه محرم در تابستان است این امکان وجود دارد که از ظرفیت فضاهای باز استفاده کرده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مراسم ها نیز برگزار شود.

شاکری در پایان افزود: مردم نیز با مشارکت در همایش همدلی می توانند نذورات خود را به دست اقشار ضعیف جامعه برسانند. باید از ظرفیت گروه های جهادی نیز برای برپایی مراسمات عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده کرد. مردم آماده هر گونه همکاری برای برگزاری مراسمات ماه محرم با کم ترین مخاطره هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا