اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

واکنش محسن هاشمی به حکم وزیر کشور برای شهردار تهران: تبریک و تسلیت می گویم!

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایمنی بیمارستانها و ایمنی ساختمان‌ها بسیار مهم است، اما ما متاسفانه یکدفعه موضوع را فراموش می‌کنیم.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تشکر می‌کنم از وزیر کشور که بلاتکلیفی فرماندهی عملیاتی در شهر تهران را حل و تکلیف خیلی از فعالیت‌هایی را که باید در تهران حل می شد روشن کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تبریک و تسلیت توامان به حناچی بابت حکم وزیر کشور که او را فرمانده میدان در بحران‌های محلی کرده است، گفت: تبریک و تسلیت به حناچی شهردار تهران می‌گویم که فرمانده میدان عملیات شد. در واقع شهردار تهران فرمانده میدان عملیات بدون امکانات شده است.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت تاب آوری و اقدامات مربوط به آن برویم، گفت: یکی از وظایف ستاد بحران هم همین است که همه دستگاه‌ها را هماهنگ کند و کاری کند که کارشان را به درستی انجام دهند. همچنین پیشنهاد کردم که از سیاست سوت زنی استفاده کنیم و برای این مشخص شود هر دستگاه چقدر کار را انجام داده است. مدیریت بحران باید گزارش های تهیه کند که مردم بدانند تاب آوری و اقدامات هر دستگاه تا کجا پیش رفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: وقتی دستگاه‌ها می خواهند به مسئولیت خود عمل کنند مهم ترین مساله، مشکلات مالی است که آن موقع است که دستگاه‌های دیگر باید به کمک بیایند، باید در مرحله بودجه و … کمک کنند و امیدوارم با مجموع اقدامات انجام شده  به مرحله‌ای برسیم که بگوییم تاب آوری تهران بیش از ۵۰ درصد است.

هاشمی بر ضرورت آمادگی در برابر بحران تاکید کرد و گفت: آموزشها باید از دبستان تا دانشگاه و پس از آن هم ادامه داشته باشد. از طرف دیگر دستگاه‌های اجرایی هرکدام در بحث آب  و برق اضطراری، توزیع فرآورده های نفتی و ایمنی ساختمانها و… حساس بوده و اقدامات خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ایمنی بیمارستانها و ایمنی ساختمانها بسیار مهم است، اما ما متاسفانه  یکدفعه فراموش می کنیم. دستورالعملهای زیادی وجود دارد و بیش از ۵۰ درصد دستورالعملها مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مثلا وزات بهداشت و درمان باید تمام بیمارستانهای شهر تهران را چه از نظر سازهای و چه از نظر تاب آوری ایمن کند، اما متاسفانه اینها فراموش می شود. در این میان مردم هستند که باید ببیننند چه کسی کار کرده یا خیر و آن را مطالبه کنند، سیاست سوت زنی اینجا کاربرد دارد.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا این انداختن تقصیر برگردن مردم نیست، خاطرنشان کرد: من که گفته‌ام دستگاه‌های دولتی در این زمینه مسئولیت دارند و اتقاقا بیشترین مسئولیت نیز بر عهده آنهاست.

هاشمی در ادامه به مزاح گفت: ۷۰درصد دولتی‌ها مقصرند و ۳۰ درصد مردم و شورای شهر هم هیچ مقصر نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا