مدیریت شهری

بازدید رئیس و اعضای شورای شهر تهران از دهکده تفریحات ورزشی نمایشگاه کتاب

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهر داری تهران، محسن هاشمی، رییس، احمد مسجد جامعی و محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران و ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دهکده تفریحات ورزشی که به همت سازمان ورزش شهردرای تهران برپا شده است، بازدید کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از دهکده تفریحات ورزشی به خبرنگار ما گفت: امروز شاهدیم که سازمان ورزش شهرداری تهران با برپایی فضایی خانوادگی برای تفریح کودکان و نوجوانان گامی مثبت در جهت ترویج فرهنگ ورزش و ارایه تفریحات سالم برداشته است که جای قدردانی دارد.

هاشمی افزود: با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره ورزشی در دل نمایشگاه کتاب می تواند شهروندان را  با فضای ورزش آشنا سازد، تصریح کرد: به اعتقاد من بهتر است این گونه برنامه ها در طول سال به صورت دوره ای در مناطق مختلف پایتخت برگزار شود تا شاهد افزایش مشارکت شهروندان در عرصه ورزش همگانی باشیم.
وی با اشاره به جمله معروف "عقل سالم در بدن سالم است" اظهار کرد: ما در جامعه به دنبال ترویج اخلاقیات و فرهنگ پهلوانی هستیم؛ این امر محقق نمی‌شود مگر با توسعه ورزش همگانی چراکه ورزش کردن سلامت جسم و روح افراد را در پی دارد و شهروند سالم جامعه سالم و ارزشی را می سازد.

احمد مسجد جامعی در این بازدید با تاکید براینکه اقدامی نو از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران صورت گرفته است، گفت: راه‌اندازی فضایی تفریحی – ورزشی به صورت خانوادگی بسیار ارزشمند است ولی لازم است که برای اثرگذاری مثبت آن راهکارهای مفید ارایه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این فضا شاید ورزش شهروندی را آن چنان که باید به شهروندان معرفی نکند اما زمینه خوبی برای نشاط افراد و نیز آشنایی بازدیدکنندگان با رشته های مختلف  ورزشی فراهم می سازد.

وی در خصوص حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران از توسعه ورزش همگانی گفت: شورای اسلامی شهر تهران با تعیین بودجه مناسب راه را برای اجرای چنین برنامه هایی باز کرده است و شورای اسلامی شهر تهران از برنامه های جدید و خلاقانه حمایت خواهد کرد.

مسجدجامعی با انتقاد از رواج برخی شایعات در شهر مبنی براینکه نبودن افراد ورزشی موجب عدم حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران از ورزش همگانی می شود، تصریح کرد: بودجه و اعتبار ورزش عمومی به طور قطع در همین حوزه خرج خواهد شد نه در سایر بخش های مدیریت شهری؛ شورای شهر از توسعه ورزش شهروندی حمایت می‌کند نه از خرج های خاص برای ستاره شدن برخی افراد. 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز برپایی دهکده تفریحات ورزشی در قلب نمایشگاه کتاب تهران را اقدامی خلاقانه دانست و از سازمان ورزش شهردرای تهران تقدیر کرد.

محمدجواد حق شناس تاکید کرد: حضور اعضای خانواده در کنار هم برای تفریح و ورزش ضمن ایجاد همبستگی خانوادگی موجب نشاط و سلامت افراد خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا برپایی دهکده ورزشی در نمایشگاه کتاب کمک می کند تا فرهنگ ورزش کردن همسو با فرهنگ کتابخوانی پیش برود؟" گفت: به اعتقاد من این جشنواره بیشتر از آنکه شهروندان را به ورزش کردن تشویق کند موجب نشاط افراد می شود و می دانیم جامعه ی با نشاط جامعه ای پویا خواهد بود که افراد در تمام عرصه‌ها مشارکت می‌کنند لذا می‌توان از برپایی این برنامه تفریحی ـ ورزشی قدردانی کرد.

ولی الله شجاع  پوریان نیز ضمن بازدید از غرفه های دایر در دهکده تفریحات ورزشی، از اقدام سازمان ورزش شهرداری تهران تقدیر کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز هدف مدیریت  شهری فراهم ساختن امکان ورزش کردن و ایجاد نشاط و شادابی بین افراد جامعه است؛ سازمان ورزش شهرداری تهران با راه‌اندازی این جشنواره فضایی مناسب را برای استراحت و تفریح شهروندان دوست‌دار کتاب نیز فراهم ساخته است.

وی اظهار کرد: بدون شک این جشنواره در جذب مخاطب ورزشی و ایجاد نشاط در جامعه بی تاثیر نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا