شورای شهر

میرلوحی: سردیس‌سازی قدردانی از مفاخر کشور است

محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آثار و نشانه‌های هنرمندان باید در محل زندگی همه ما وجود داشته باشد تا هر روز برای ما یادآوری شود که در کشورمان مفاخر فرهنگی و تاریخی زیادی داریم.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، محمود میرلوحی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره برگزاری سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر گفت: ما برای اینکه نشان دهیم هنر و فرهنگ برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است باید به هنرمندان و اندیشمندان هر حوزه بیشتر توجه کنیم و قدردان آنها باشیم؛ در نتیجه به کمک ساخت سردیس‌ها می‌توانیم از آن‌ها قدردانی کنیم. از سویی دیگر آثار و نشانه‌های هنرمندان هم باید در محل زندگی همه ما وجود داشته باشد تا شهروندان هم ببینند و هر روز برای همه ما یادآوری شود. ما در کشورمان مفاخر فرهنگی و تاریخی زیادی داریم که این مفاخر فرهنگ این مرز و بوم را زنده نگه داشته‌اند در نتیجه این اقدام شهرداری یک کار مفید خواهد بود. همچنین جوانان باید با هنرمندان و مفاخر کشورمان بیشتر آشنا شوند پس باید در پارک‌ها، معابر و خیابان‌ها، نشانه‌هایی از این مفاخر دیده شود.

میرلوحی در ادامه بیان کرد: در دنیا این نوع فعالیت‌های هنری بیشتر گسترش پیدا کرده است و افرادی که خدمات فرهنگی داشته‌اند مجسمه‌هایشان در سطح شهرها جانمایی شده است. در کشور ما باید از سردیس افرادی استفاده شود که یک فضیلت و هنری را معرفی کرده‌اند و به نوعی خلاقیت، دانش، نوآوری و… داشته‌اند. ساخت این سردیس‌ها باید جذاب و حرفه‌ای باشد و اینکه به درستی شخصیت مورد نظر را معرفی کند. همچنین به بحث زیبایی آن توجه شود تا مردم از دیدن آن لذت ببرند و اصلا نباید یک کار سطحی در شهر ارائه شود.

وی افزود: بسیاری از مفاخر ما در دالان تاریک تاریخ، شمع‌های فرهنگ و هنر را روشن نگه داشته‌اند، پس برگزاری این نوع سمپوزیوم‌ها لازم و ضروری است. در کشورهای دیگر از نام هنرمندان و شاعران ما استفاده می‌کنند پس ما باید توجه ویژه‌ای به هنرمندان و مفاخر این مرز و بوم داشته باشیم و به همه یادآوری کنیم که فرهنگ ایران قدمت چند هزار ساله دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: امسال در سومین سمپوزیوم قرار شد هنرمندان ابتدا یک ماکت بسازند و بعد که مورد تایید قرار گرفت کار اصلی را شروع کنند که این اقدام خیلی خوبی است؛ زیرا سبب می‌شود کارها بدون کم و کاستی پیش رود و بهترین سردیس‌ها توسط بهترین و مجرب‌ترین هنرمندان ساخته شود.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور ۲۱ هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا