شورای شهرصفحه اصلی

بررسی پرونده کلینیک سینا اطهر به صورت ویژه در شورای شهر تهران/ هاشمی: شهرداری منطقه یک باید گزارش بدهد که ساخت و ساز یا تغییر کاربری ساختمان مجاز بوده یا خیر

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک تذکرهایی به مسؤولان کلینیک سینا اطهر به جهت ناایمن بودن ساختمان داده بود، گفت: پرونده مربوط به این حادثه به صورت ویژه در شورای شهر رسیدگی می‌شود.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره حادثه حریق شب گذشته کلینیک سینا اطهر اظهار داشت: امروز بازدیدی از این ساختمان داشتم و قرار شد که شهرداری منطقه یک گزارشی مفصل در این زمینه به شورای شهر ارسال کند و مسأله بررسی شود که آیا ساخت و ساز در این ملک و تغییر کاربری آن به کلینیک مجاز بوده است یا خیر.

وی افزود: مدیران شهرداری منطقه یک در حاشیه این بازدید گزارشی را به من نشان دادند که مؤید این بود، پیش از این شهرداری در مورد ناایمن بودن ساختمان به مسؤولان کلینیک تذکر داده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قرار شد به صورت جامع و دقیق گزارش مربوطه به شورای شهر تهران ارسال شود و امروز من اطلاعاتی در این زمینه کسب کردم و در اولین فرصت در کمیسیون‌های مربوطه به صورت دقیق حادثه و زوایای آن بررسی می‌شود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری در صدور مجوز برای کلینیک سینا اطهر تخلف داشته است؟ گفت: هنوز این موضوع را بررسی نکرده‌ایم ولی جزئیات کامل و ویژه در شورای شهر بررسی خواهد شد و آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

هاشمی درباره جزئیات حادثه حریق در کلینیک سینا اطهر و گزارشی که توسط شهرداری به دستش رسیده است، گفت: بر اساس این گزارش در سال ۹۴ دستورالعمل آتش‌نشانی به مدیران کلینیک ابلاغ شده و اقدام مؤثری توسط مدیران کلینیک صورت نگرفته است و پس از آن در سال ۹۶ نامه استنکاف به دستورالعمل شهرداری مجدد به مسؤولان بیمارستان ابلاغ شد که این موضوع نیز توسط مدیران مربوطه چشم‌پوشی شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ شهرداری اخطاریه‌ای نبود ایمنی در ساختمان را به مدیران کلینیک سینا اطهر اعلام کرده و به دلیل بی‌توجهی مجدد در سال ۹۸ اخطاریه جدی به مالک ابلاغ شده است و پس از آن اقداماتی نظیر نصب خاموش‌کننده و سیستم اعلام حریق در ساختمان انجام شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ولی ساختمان مجهز به سیستم اطفای حریق ناقص بوده و بر اساس گزارشات اولیه اجرای نامناسب شبکه داخلی برق سبب بروز حادثه شده است.

هاشمی بیان داشت:‌همچنین اتاقک انباری ناایمن و غیراصولی برای نگهداری سیلندر اکسیژن بوده و بخشی از لوازم قابل اشتغال نیز در پلکان منتهی پشت‌بام قرار داده شده بود که سبب مسدود شدن مسیر پشت‌بام شده بود.

وی اعلام کرد:‌بر اساس گزارش آتش‌نشانی شهرداری تهران این حادثه ساعت ۲۰:۴۶ شب گذشته به وقوع پیوسته و نیروهای آتش‌نشانی پس از تماس شهروندان در محل حاضر شده‌‌اند و بر اساس گزارش شهرداری نیروهای آتش‌نشانی مدعی هستند طی ۵ دقیقه پس از حادثه به محل رسیده‌اند که کلینیک کاملا مشتعل بوده و دود و آتش از طبقات زیرین به طبقات اول و دوم هم سرایت کرده  و دود در حال بالا رفتن به طبقات بالا بوده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش شهرداری نیروهای آتش‌نشانی ۱۱ نفر را از بخش‌های شمالی ساختمان و ۹ نفر را از طبقه‌های پایین نجات دادند ولی در طبقه چهار و پنج که اتاق عمل و جراحی بوده متأسفانه ۱۹ نفر فوت شده‌اند.

هاشمی افزود: طبقه‌های بالا دارای ۴ اتاق عمل بوده است و مدیرعامل آتش‌نشانی منطقه نیز چندین نوبت پیش از حادثه در مورد مشکلات ناایمنی ساختمان به مالک گزارش داده بود.

وی عنوان کرد: کلینیک سینا اطهر ۱۴۰۰ متر وسعت داشته و طبقه منفی آن مربوط به رادیولوژی و طبقه همکف آزمایشگاه بوده است و طبقه سه و چهار مربوط به بستری بیماران و جراحی بیماران بوده که متأسفانه فوتی‌ها مربوط به طبقه چهار بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا