اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

رشد موارد ابتلا به کرونا در بین کارمندان شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از افزایش مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهرسالم شهرداری تهران در خصوص رشد ابتلا به کرونا در بین کارمندان شهرداری تهران گفت: کارکنان شهرداری تهران نیز بخشی از جامعه هستند و افزایش آمار ابتلا به کرونا در سطح شهر،‌ شامل همکاران ما در شهرداری نیز می‌شود و تعدادی از همکاران ما مبتلا شده‌اند.

او ادامه داد: به دلیل رعایت بیشتر مسائل بهداشتی توسط همکاران و انجام پایش و غربالگری کنترل ابتلا به کرونا در بین نیروهای شهرداری بهتر از جاهای دیگر است و به اعتقاد من مهمترین مساله رعایت مسائل بهداشتی است.

چوبینه با بیان اینکه عالم‌گیر بودن کرونا باعث می‌شود، عدم رعایت در گوشه‌ای از دنیا تبعات خود را در سایر نقاط هم نشان دهد، تصریح کرد: اگر در شهر همه متعهدانه به سلامت خود،‌ بهداشت و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی نپردازند،‌ تبعات آن هم برای خود فرد و هم برای افرادی است که با او در ارتباط هستند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با تاکید بر اینکه افراد باید ضرورت بیرون آمدن از منزل و حضور در مکان‌های شلوغ را درنظر بگیرند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند، افزود: اگر افراد مجبور هستند از خانه خارج شوند، حتما باید پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر می‌خواهند به مکان‌های تفریحی مراجعه کنند، حتما به مکان‌هایی که جمعیت کمتر است، بروند و تردد کنند.

او ادامه داد: مردم نباید با این دید که مقاوم هستند و سلامتی آنها برقرار است و یا این فکر که بالاخره مبتلا می‌شویم، رعایت موارد بهداشتی را نادیده بگیریم، چرا که چگونه مبتلا شدن به بیماری مهم است و هنوز واکسنی هم برای آن پیدا نشده است.

چوبینه تصریح کرد: باید تا زمان پیدا شدن واکسن پروتکل‌های بهداشتی حتما رعایت شود، چرا که اکنون اگر کسی مبتلا شود، ضریب مرگ و تلفات خیلی بیشتر است، به علاوه اگر همه با هم مبتلا شوند، ظرفیت‌های بیمارستانی جوابگو نیست.

او در خصوص افزایش آمار مراجعه به درمانگاه‌های تحت پوشش شهرداری تهران در روزهای اخیر اظهار داشت: متاسفانه سیل جدید بیماران کرونایی به مراکز درمانی شهرداری تهران اضافه شده است و افزایش تعداد مراجعات کاملا مشهود است و علائم افرادی که مراجعه می‌کنند، بیشتر مشکوک به کرونا است.

چوبینه یکی از علت‌های کمتر رعایت کردن نکات بهداشتی را تفکر سیر نزولی بیماری کرونا با شروع فصل گرما دانست و گفت: دیدیم که پیش‌بینی‌های علمی هم درست از آب در نیامد. در نتیجه باید مسائل بهداشتی را جدی بگیریم و رعایت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آبا درمانگاه‌های شهرداری همچنان شبانه‌روزی هستند یا خیر؟ گفت: درمانگاه‌هایی که فعالیت آنها شبانه‌روزی اعلام شده بود، همچنان شبانه‌روزی هستند و کادر درمانی ما نیز همچنان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا