مدیریت شهری

تئاتر شهر به عنوان قطب نمایشی تهران معرفی شد /فاز دوم پهنه رودکی از ۲ هفته آینده آغاز می شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با توجه به وجود تالار وحدت و تئاتر شهر در محدوده رودکی این نقاط به عنوان قطب موسیقیایی و قطب نمایشی تهران تعریف شدند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در آیین بهره برداری از پیاده راه شهریار گفت: طرح این خیابان از سال ۷۸ مورد مطالعه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه در پهنه فرهنگی و هنری رودکی چند زیرساخت فرهنگی و هنری مانند تالار وحدت، تئاتر شهر، انجمن حکمت و فلسفه ایران و تالار فرهنگ وجود دارد، افزود: این طراحی از سال گذشته وارد فاز اجرا شده بود، امروز اولین بخش آن به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: اولین مطالعات این طرح متعلق به سال ۷۸ بوده و در طول این سال‌ها حدود ۵ تا ۶ طرح مطالعات انجام شده بود. بحث این بود که بین تالار وحدت و تئاتر شهر یک ارتباط کالبدی به وجود آید اما در این سالها به هر دلیل انجام نشده بود ولی در این دوره مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت.

ضرغامی اضافه کرد: اقدامی که سازمان زیباسازی انجام داد این بود که این طرح را به صورت وسیع تر در نظر گرفت و به جای اینکه صرفا به بحث خیابان شهریار و اتصال آن به تئاتر شهر بپردازد و آن را به عنوان یک پهنه فرهنگی هنری معرفی کند چراکه این پهنه فرهنگی و هنری از نظر استعدادها دارای قابلیتهای زیادی است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ بنای دارای پیشینه تاریخی در این محدوده وجود دارد به همین دلیل هم یک پهنه فرهنگی به نام رودکی برای این محدوده تعریف کردیم. شمال این پهنه خیابان انقلاب، شرق خیابان حافظ، غرب خیابان ولیعصر و جنوب آن خیابان نوفل لوشاتو است.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ساختمان‌های تاریخی که در این منطقه وجود دارد باعث شده که بخشی از تئاترهای خصوصی هم در این مجموعه تعریف شوند که این موضوع بیانگر آن است که این پهنه استعداد فرهنگی زیادی دارد.

ضرغامی بیان داشت: با توجه به وجود تالار وحدت و تئاتر شهر در این دو نقطه اینها را به عنوان قطب موسیقیایی و قطب نمایشی تهران تعریف کردیم.

وی یادآور شد: فاز اول این طرح قرار بود قبل از عید افتتاح شود اما به دلیل کرونا چند ماهی به تعویق افتاد. فاز دوم این طرح هم که از خیابان رازی تا تئاتر شهر است به زودی شروع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا