سیاسی

پیرهادی: فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستاها با ۱۸۹ امضا اعلام وصول شد

طرح تشکیل فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی با پیگیری محسن پیرهادی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، با بیش از ۱۸۹ امضا به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل شد.

محسن پیرهای عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه پارلمان و مدیریت شهری و روستایی و تأثر آن‌ها از قوانین بالادستی و نقش مجلس شورای اسلامی در ریل‌گذاری و تقنین، لزوم ایجاد فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی احساس می‌شد.

وی افزود: مجلس یازدهم با عنایت به حضور تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و فرمانداران، می‌تواند بسیاری از نقایص و معایب در حوزه قانون‌گذاری را مرتفع گرداند.

پیرهادی با اشاره به اینکه پیش از این، دو نشست با حضور نمایندگان مجلس برای امور شهری و روستایی برگزار شده، گفت: با همفکری و مباحثی که انجام شد مقرر گردید برای انسجام و همگرایی در حل مشکلات شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی، فراکسیونی در این زمینه شکل بگیرد.

وی افزود: شوراهای شهر و روستا با عنایت به اشراف منطقه‌ای و محلی، کمیسیون‌های تخصصی و بهره‌گیری از تجارب کارشناسان، ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای حل مشکلات کشور دارند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف شکل‌گیری فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی گفت: تقویت نهاد شوراهای شهر و روستا، اصلاح قانون انتخابات شوراها، توسعه متوازن و عدالت‌محور روستاها، تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تفکیک وظایف ملی و محلی در سطح شهرها و روستاها از جمله اهداف  تشکیل این فراکسیون است.

با عنایت به اعلام اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمیسیون‌های تخصصی و حضور افرادی چون محمدباقر قالیباف، محسن پیرهادی، احمد علیرضابیگی، ،علیرضا پاک فطرت، ابوالفضل ابوترابی ،سید حمید کاظمی  و … در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌توان انتظار فراکسیونی تخصصی و کارآمد در مجلس یازدهم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا