اجتماعی و فرهنگی

قرادار جدید پژو این‌بار با سایپا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  کارلوس تاوارس که چند روزی هست ساعات کاری خود را در خودروسازی‌های ایران سپری می‌کند، ساعاتی قبل ضمن بازدید از سایپا کاشان، قرارداد رسمی همکاری مشترک این خوردوساز فرانسوی با یکی دیگر از خودروسازان ایرانی را منعقد کرد.

این دومین قراردادی است که شرکت فرانسوی پژو برای حضور در صنعت خودرو ایران امضا کرده است. پیش از آن، در قراردادی که شرکت پژو ستروئن با ایران‌خودرو به امضا رسانده بود، همکاری مشترک به صورت جوینت‌ونچر برنامه‌ریزی شده و یک شرکت مشترک هم میان دو طرف تشکیل شده است.  

پس از آن، این خودروساز فرانسوی وارد مذاکره با یکی دیگر از خودروسازان ایران شده بود که بر اساس آن، پیش‌نویس قرارداد سرمایه‌گذاری در قالب جوینت‌ونچر را دو ماه قبل با سایپا به امضا رساند، این قرارداد از امروز در حاشیه بازدید تاوارس از سایپا کاشان به صورت رسمی اجرایی خواهد شد.

البته پیش‌نویس این قرارداد مردادماه امسال به امضای کارلوس تاوارس و مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا رسیده بود که بر اساس آن، سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی(۳۳۰ میلیون دلاری) برای توسعه و تولید ۳ مدل سیتروئن طراحی شده بود. پیش از این، تاوارس، گفته بود که این توافق، فصل جدیدی را در تاریخ همکاری‌های پژو با سایپا می‌گشاید. او البته هدف خود در ایران را عرضه خودروهای مدرن به مشتریان ایرانی ذکر کرده و نوید داده بود که بالاترین راحتی، ایمنی و استانداردهای تکنولوژیک مورد نظر آنها را تامین کند، موضوعی که البته مصرف‌کنندگان ایرانی با شک و تردید به آن می‌نگرند.

کمتر مصرف‌کننده ایرانی سال‌های سخت خروج پژو از صنعت خودروی ایران به بهانه تحریم‌ها را از یاد برده است، اما اکنون تاوارس می‌گوید که نباید راجع به گذشته حرف زد و باید بر روزهای پیش‌ رو تمرکز کرد!

بر اساس قراردادی که او امروز با سایپا منعقد کرده، قرار است این شرکت فرانسوی و شریک ایرانی‌اش اولین مدل از ۳ مدل جدید سیتروئن را در سال ۲۰۱۸ تولید کنند؛ به نحوی که بر اساس اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، محصولات تولیدی شرکت سایپای کاشان شامل «تیبا۲» و «پراید» طی ۵ سال آینده توسط خودروهای مشترک تولید شده جایگزین شوند.

همچنین قرار است شرکت مشترکی با سرمایه ۵۰-۵۰ ایجاد شود، به همین دلیل است که ۵۰ درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به قیمت کارشناسی شده رسمی کشور، به عنوان آورده طرف ایرانی برای این قرارداد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین میزان نیز، طرف مقابل متعهد است که آورده وارد ایران کند.

به هرحال، پیش‌بینی شده اولین محصول مشترک این همکاری تا پایان سال ۲۰۱۷ روانه بازار شود.

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا امروز در حاشیه امضای قرارداد خود با شرکت پژوسیتروئن، گفت: باتوجه به تمایل مشترک دو طرف برای شروع هر چه سریعتر برنامه‌ها، به زودی شاهد حرکت گام به گام در مسیر برنامه تعیین‌شده خواهیم بود.

همچنین کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه پژوسیتروئن PSA نیز در این مراسم گفت: پژو سیتروئن قصد دارد  محصولات خود را در سایه بهترین و مطلوب‌ترین روش همکاری در ایران تولید کند. وی با اشاره به اظهارنظر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تمایل دو طرف برای سرعت بخشیدن به همکاری ها تاکید کرد: وجود اراده در طرفین برای رسیدن به موفقیت، ما را مجاب کرده که برای حضور در بازار ایران فعالیت های خود را با شتاب بیشتری دنبال کنیم.

تاوارس ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده همکاری میان خودروسازان ایرانی و شرکت متبوعش گفت: با تولید محصولات باکیفیت قصد داریم پاسخگوی نیاز مشتریان در بازارهای ایران و جهان باشیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا