قناعتی: دولت از شرایط پسابرجام برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ابوالفضل قناعتی با اشاره به هفته هوای پاک با بیان اینکه هرساله با ایجاد پدیده وارونگی هوا مسئولان برای دستیابی به هوای سالم به راه حل‌های مقطعی متوسل می‌شوند، گفت: مسئولان امر به جای حل اساسی این مشکل به دنبال مقصر می‌گردند و این در حالی است که این حرکات به حل آلودگی هوا کمکی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان به جای حل مساله به دنبال متهم دیگری برای این وضعیت هستند، افزود: در همین فضای اتهام افکنی نه تنها مشکل حل نمی‌شود، بلکه وظایف دستگاه‌های مسئول، در این ابهام گم می‌شود.

قناعتی با انتقاد از دولت در خصوص انجام ندادن تعهداتشان در توسعه حمل و نقل اظهار کرد: در کلانشهر تهران یکی از راه‌های اساسی و کاربردی برای کاهش آلودگی، توسعه حمل و نقل عمومی است که در این میان دولت سهم ۵۰ درصدی در این توسعه دارد، اما چندین سال است که دولت قبلی و فعلی به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی راه حل‌های مهم برای برون رفت از پدیده آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است، افزود: باید به جای حرف مسئولان امر عمل کنند.

قناعتی با بیان اینکه چگونه می توان مردم را با وجود کمبود شدید وسایل حمل و نقل عمومی به عدم استفاده از خودروهای شخصی دعوت کرد، گفت: دولت در قبال ساخت و توسعه مترو ۵۰ درصد و در مورد اتوبوس نیز سهمی ۸۰ درصدی دارد، اما حتی یک ریال نیز به اتوبوس های پایتخت کمک نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه شهر تهران به حدود ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد اما موجودی پایتخت حدود ۶ هزار اتوبوس است که نیمی از آنها نیز فرسوده هستند، ادامه داد: در مورد مترو تهران نیز دولت نه تنها سهم ۵۰ درصدی خود را تقبل نکرد، بلکه تنها ۲۴۰ میلیارد تومان برای ساخت مترو پایتخت اعتبار در نظر گرفت که تاکنون و در حالی که تا پایان سال ۲ ماه باقی مانده است، تنها ۴۲ میلیارد آن را داده است و این درحالیست که مدیریت شهری برای ساخت مترو در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت برای تحقق هوای پاک باید جدی تر وارد شود، افزود: امیدواریم پس از برجام  "ال سی های" لازم گشوده شود و حضور رییس جمهور چین را نیز به فال نیک می گیریم تا فاینانس مورد نظر تامین شود.

قناعتی با تاکید بر اینکه باید دولت در کنار شهرداری تهران و سایر سازمان‌های دلسوز هوا قرار گیرد، گفت: این همراهی باعث می شود تا هوای پاک از ذهن ها فراموش نشود و شرایط بهتری در حوزه حمل و نقل ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا