واکنش سخنگوی شورا به رد صلاحیت اعضاء فعلی شورا: مجلس جلوی بی قانونی را بگیرد/ ادله فرا قانونی مطرح کرده اند

به گزارش شورا‌آنلاین، سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به انتشار اخبار غیر رسمی در خصوص رد صلاحیت برخی از اعضای فعلی شورا گفت: متاسفانه ادله ای که برای رد صلاحیت اعضای مطرح شده فراقانونی است و امیدواریم که این اخبار صحت نداشته باشد و هیات رئیسه مجلس نظارت کاملی بر روند تعیین صلاحیت ها داشته باشد.
 
رضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار شوراآنلاین در خصوص اخبار منتشره غیر رسمی در فضای مجازی گفت: همانطور که گفتید این اخبار غیررسمی است و بنده هم شنیده ام که برخی از اعضای فعلی شورای شهر تهران از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراها رد صلاحیت شده اند.
 
وی افزود: ادله ای که برای رد صلاحیت ها عنوان فراقانونی است و تعجب می کنم با استناد به این موضوع که فلان عضو از فلان قشر است و نمی تواند در انتخابات شرکت کند، در خصوص تعیین صلاحیت افراد تصمیم گیری کرده اند. البته امیدوارم که این اخبار فقط در حد شایعه باشد و هیات نظارت مجلس مانع بی قانونی و برخورد های شخصی و سلیقه ای شود.
 
تقی پور ادامه داد: با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها از سوی نمایندگان مجلس در هر استان و شهرستان انجام می پذیرد باید دقت شود همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که رای مردم حق الناس است، از رای و انتخاب مردم و حقوق کاندیداها دفاع شود و حقی پایمال نشود. ضمن اینکه از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در خواست داریم که نظارت کاملی را بر اجرای قانون در زمینه برگزاری انتخابات شوراها داشته باشند تا حق و حقوقی از مردم تضعیف نشود.
 
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال شوراآنلاین که گفته می شود این رد صلاحیت ها بیشتر شامل اعضای اصولگرای شورا می شود، گفت: خیر اینطور نیست و چیزی که ما شنیدیم این رد صلاحیت ها شامل همه اقشار و جناح های حاضر در شورا می شود که امیدواریم به هیچ وجه صحت نداشته باشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دور از نگاه های سیاسی به وظایف خود عمل کنند و نظارت دقیق و درستی بر تعیین صلاحیت ها داشته باشند.
 
تقی پور در خصوص انتقاد برخی نمایندگان مجلس به عدم ارسال پرونده تعیین صلاحیت کانیداها به هیات نظارت گفت: این موضوع هم نکته مهمی است که باید از سوی هیات رئیسه مجلس پیگیری شود تا مجلس نظارت دقیق و کامل خود را بر روند تعیین صلاحیت ها و انتخابات شوراها اجرایی کند.
 
سخنگوی شورا از برگزاری نشست مشترک با کمیسیون شوراها و هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر تهران و مجلس شورای اسلامی ارتباط و تعامل خوبی دارند و امیدواریم که اعضای نظارت و هیات رئیسه مجلس مانه تضییع حقوق اعضای فعلی و یا سایر کاندیداها شوند.
 
تقی پور در پایان در خصوص آخرین وضعیت لیست اصولگرایان شورا برای انتخابات پنجم شورا گفت: طبق گفته آقای چمران لیست مربوط به اصولگرایان و نفراتی که در نظر گرفته شده اند به نظرخواهی گذاشته شده تا نفرات و لیست نهایی آماده و به مردم عزیز تهران معرفی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا