شورای شهرصفحه اصلی

هاشمی: ۲ هزار ساختمان شهرداری در اختیار مردم است و یک ساختمان هم به پلیس بدهیم مشکلی پیش نمی آید

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای پاکسازی محلات شوش، مولوی و هرندی از معتادین متجاهر، خرده‌فروشان و توزیع‌ کنندگان باید بافت‌های فرسوده بازسازی شود.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، هرندی، مولوی و بازار از لوث وجود خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر اظهار داشت: در برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تهران اولویت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا، ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل عمومی در اولویت نخست مردم قرار دارد و اولویت دوم که ۸۳ درصد از مردم به آن رأی داده‌اند بحث آسیب‌های اجتماعی است که معتادین متجاهر نیز جزوی از آن محسوب می‌شود و برخورد با آن اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که جامعه را به شکل بدی نشان می‌دهد.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت ما به عنوان معتاد مطرح می‌شوند ولی آمار دقیق‌تر این را نشان می‌دهد که در کشور ۵ درصد از مردم معتاد هستند که تعداد معتادین متجاهر ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر می‌شوند و در این مناطق ۴ تا ۸ هزار معتاد متجاهر داریم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این امر پاکسازی و انضباط‌دهی در چند ماهه موجب شده از نظر معتاد متجاهر بخش اعظمی از مشکلات حل شود و جا دارد که از تمام کسانی که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند تشکر کنم.

وی گفت: قوانین شهرداری ما را به عنوان امدادگر در نظر گرفته است که و هر جا که مسؤولیت را به ما محول کنید مطمئن باشید از هیچ‌گونه کمکی پرهیز نخواهیم کرد.

هاشمی گفت: بودجه شهرداری تهران ۱۸ هزار میلیارد تومان است که ۱۲ درصد آن به مسائل فرهنگی اختصاص یافته است که از این ۱۲ درصد مقدار زیادی به فرهنگسراها تخصیص پیدا می‌کند و در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید عمده برنامه‌ها در فرهنگسراها بیشتر شود و تاکنون فرهنگسراها به سمت فعالیت‌های آیینی پیش رفته‌اند و باید در حوزه‌های دیگر نیز عمل کنند.

وی گفت: باید امر آموزش و تذکرهای لازم به خانواده‌ها در فرهنگسراها هم مطرح شود چرا که قطعاً تأثیرگذاری خاص خود را دارد.

هاشمی افزود: در خصوص معتادین متجاهر در شوش، مولوی و هرندی اقدامات خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته است و بافت فرسوده و ساختمان‌هایی که در این منطقه و محلات قرار دارد اجازه می‌دهد که چنین آسیب‌هایی شکل بگیرد و نکته مهم در اجرای طرح پاکسازی مناطق بازسازی بافت‌های فرسوده است و دولت نیز در این خصوص علاقه‌مند انجام اقدامات لازم است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید بافت‌های فرسوده این منطقه از بین برود تا مردم دوباره به این منطقه بازگردند و دیگر معتاد متجاهر در این منطقه نداشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار ساختمان شهرداری تهران در اختیار مردم است و اینکه یک ساختمان دیگر به پلیس بدهیم زیاد مشکلی ندارد و از شهرداری منطقه ۱۲ می‌خواهم این بررسی را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا