مدیریت شهری

مطالبات شهرداری از دولت و سازمان حسابرسی کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ناصر امانی با بیان این مطلب افزود: با رایزنی‌هایی که با مسئولان دولت فعلی داشتیم مقرر شد که بدهی‌های دولت به مدیریت شهری تهران توسط شهرداری پایتخت مشخص و در اختیار دولت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دوستان ما در دولت یازدهم اعلام کردند که باید بدهی‌ها تبدیل به یک گزارش حسابرسی شده و یک موسسه حسابرسی وابسته به جامعه حسابرسی کشور این بدهی‌ها را تایید کند.
امانی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران اسناد و مدارک خود را در اختیار حسابرسان قرار داد تا ادعاهای مدیریت شهری پایتخت درخصوص بدهی های دولت را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: پس از بررسی و اعلام نظر؛ گزارش حسابرسان با امضای شهردار تهران در اختیار معاون اول رییس جمهور قرار گرفت. این گزارش حاکی از آن بود که مجموع بدهی‌های دولت به شهرداری تهران از ابتدای سال ۸۵ تا شهریورماه ۹۴ بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است.
معاون شهردار تهران در ادامه عنوان کرد: جهانگیری هم این گزارش را در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه قرارداد تا با تعامل با شهرداری تهران پرداخت بدهی‌ها را انجام دهند، اما دوستان ما نیز اخیرا اعلام کردند که مطالبات شهرداری از دولت باید یکبار دیگر توسط سازمان حسابرسی کل کشور حسابرسی شود.
امانی با اشاره به اینکه بدهی ها دولت به شهرداری در بخش های مختلف است، گفت: بودجه های سالانه که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، بدهی وزارت خانه ها در بخش عوارض شهری، یارانه دولت به شهرداری در نوسازی بافت فرسوده و… ازجمله این موارد است.
معاون شهردار تهران در پایان تاکید کرد: دولت یازدهم بابت بدهی‌های گذشته کماکان پرداختی نداشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا