اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

کاهش ۷۰ میلیارد تومانی درآمد شهرداری

مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد در همه کشورها منسوخ شده‌است، گفت: درآمد شهرداری تهران در سال گذشته از محل طرح ترافیک حدود ۷۰ میلیارد تومان کاهش‌یافته است.

به گزارش شوراآنلاین، عمار سعیدیان‌فر در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص ماهیت علمی و روش اجرای طرح کنترل آلودگی هوای پایتخت اظهارداشت: طرح تردد زوج  و فرد خودروها که از ۱۴ سال پیش در شهر تهران آغاز به کارکرده، طرحی از جنس تردد نوبتی است که در کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه منسوخ شده است و جایگزین آن طرح‌های قیمت‌پایه است که در حال اجرا هستند.

وی افزود: اجرای طرح‌های قیمت‌پایه نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که امروز در شهرداری تهران با توجه به اهمیت موضوع ساماندهی ترافیک و کاهش آلودگی هوا با صرف هزینه بسیار بالا قابلیت اجرا دارد.

مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی تصریح کرد: از منتقدان طرح کنترل آلودگی هوا دعوت می‌کنم تا در طی جلساتی با حضور کارشناسان، ابعاد مختلف ترافیکی و زیست‌محیطی این طرح را بازبینی و تاثیر روش‌ نوین کنترل ترافیک تهران را بررسی کنند.

وی با اشاره به این اظهارنظر که جایگاه پلیس که پیش‌تر به‌عنوان ابزار کنترلی در طرح زوج یا فرد عمل می‌کرده در الگوی جدید ترافیکی ازدست‌رفته است، ادامه داد: ابزار کنترلی پلیس راهنمایی و رانندگی بر پایه تکنولوژی در طرح جدید افزایش یافته است به‌طوری‌که تمام طرح مذکور تحت رصد و تائید پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد.

به گفته سعیدیان‌فر طرح جدید ترافیکی پایتخت بر اساس مطالعات چندین ماهه کارشناسان شکل‌گرفته و در جلسات متعدد کارشناسی و شورای ترافیک شهر تهران موردبحث و بررسی واقع‌شده و در نهایت نیز به امضاء رئیس پلیس راهور تهران بزرگ رسیده است.

وی با طرح این پرسش که چگونه ممکن است تمام مطالعات و محاسبات صورت گرفته با طرح نظرات شخصی زیر سوال برده شود، افزود: نمی‌توانیم یک طرح مهم عملیاتی را با جملاتی که هیچ اساس و زیربنای مهندسی و علمی ندارد، زیر سوال ببریم.

 مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی گفت: نمی‌توانیم با مغالطه، طرح کنترل آلودگی هوا را به ساخت‌وساز بی‌رویه در مدیریت قبلی شهرداری تهران متصل و تنها هدف از طرح کنترل آلودگی هوا را درآمدزایی عنوان کنیم، طرح برخی اظهارنظرهای نادرست مبنی بر اینکه تغییرات طرح ترافیک در سال ۹۷ با هدف افزایش درآمدزایی شهرداری تهران عنوان‌شده است.

سعیدیانفر یادآور شد: درآمد شهرداری تهران از طرح ترافیک در سال ۱۳۹۷، حدود ۷۰ میلیارد تومان نسبت به سال ۹۶ کاهش‌یافته است.

وی تاکید کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از همه کارشناسان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دعوت می‌کند تا در زمینه طرح کنترل آلودگی هوا نظر کارشناسی بدهند.

به گفته وی در ماده دهم همین مصوبه تاکید شده که درآمد حاصل از اخذ عوارض تردد در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال ۱۳۹۷ می‌بایست صرف توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اقدامات پیشگیرانه به‌منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا شود که متون این مصوبه‌ها خود نافی برخی اظهارنظرهای مخالفان طرح کنترل آلودگی هوا در جهت عدم حمایت از سیستم حمل‌ونقل عمومی توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است.

سعیدیان‌فر تاکید کرد: نباید با غرض‌ورزی و مخالف خوانی و صرفاً بر اساس نظریات شخصی طرح کنترل آلودگی هوا را محکوم به شکست معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا