اجتماعی و فرهنگی

رکوردی بی نظیر تصادفات در روز انتخابات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار تقی مهری در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی به آمار حوادث رانندگی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: واژگونی سهم زیادی در بروز تصادفات رانندگی داشته که این امر نشان می‌دهد که رانندگان باید از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و همچنین در هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان‌های خراسان رضوی، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی را استان‌های دارای بیشترین آمار واژگونی در کشور دانست و گفت:‌ انحراف به چپ و عدم توجه به جلو دو دلیل دیگری هستند که در تصادفات نوروزی سال ۹۴ و همچنین تصادفات سال جاری سهم زیادی به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول سال دستگاه‌های امدادی و خدماتی در کنار پلیس وظایف خود را انجام داده‌اند، گفت: همیاران و فرهنگ‌یاران ترافیک و همچنین بازرسان نامحسوس در این مدت فعالیت کرده و برای طرح ویژه نوروز ۹۵ نیز ساماندهی شده‌اند و ان‌شاءالله در ایام نوروز نیز به کارگیری خواهند شد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کاهش تلفات و خسارات حوادث رانندگی در کشور، گفت: در سال‌های اخیر این توصیه رهبری همواره مدنظر پلیس راهور قرار داشته و از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای کاهش تعداد این آمار استفاده خواهیم کرد. با توجه به پیش رو بودن تعطیلات نوروز ۹۵ نیز تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم در نوروز سال ۹۵ شاهد کمترین تلفات و خسارات ناشی از حوادث باشیم.

به گفته سردار مهری، برای این امر جلسات هماهنگی برگزار شده و تمهیدات خوبی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۵ اسفند ماه با انجام رزمایش ترافیکی آغاز خواهد شد گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و تخلفاتی چون انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز از جمله تخلفاتی است که پلیس به جد با آن برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان خودروهای مسافران نیز در ایام نوروز انجام شده است گفت: در شهرهایی که ظرفیت مسافرپذیری بالایی در ایام عید دارند هماهنگی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی و همچنین مدیریت ترافیک انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا