ورزشی

قلعه‌نویی:کی‌روش در دام افتاد

سرمربی سپاهان می‌گوید تیمش برابر پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی با شرافت فوتبال بازی کرد.

به گزارش شوراآنلاین، امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان درباره شکست تیمش برابر پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: در وهله اول باید از کسانی که در پیش‌برد فوتبال پاک در ایران قدم برمی‌دارند تشکر کنم. اگر بخواهیم اسم ببریم که از رسانه ملی و مطبوعات شروع می‌شود تا به عوامل اجرایی نیز می‌رسد و باید از آن‌ها تشکر کرد. با توجه به لیگی که داشتیم و تعطیلاتی که داشت، خوشحالم که این رقابت‌ها در نهایت به پایان رسید. از آقای عظیمیان مدیرعامل کارخانه شرکت فولاد مبارکه تشکر می‌کنم که ما یک بودجه‌ای را در اول فصل تعیین کردیم اما به علت نوسانات ارزی، به یک سوم تبدیل شد و فقط شخص آقای عظیمیان بودند که ما را در این شرایط حمایت کردند.

او ادامه داد: من شاید فصل بعد در سپاهان نباشم اما او یک متمم بودجه درست کرد تا ما بتوانیم به راه خود ادامه دهیم. در طی بازی‌های لیگ به غیر از یکی دو مورد، ما شاهد استقبال‌های خوبی بودیم. به عنوان مثال در مسجد سلیمان با اینکه زمینی وجود نداشت، آن‌ها زمین اصلی خود را به ما دادند و کانون هوادارانشان، از تماشاگران ما استقبال کردند و به آن‌ها جایگاه دادند. باید از مجموعه باشگاه تشکر کرد. شما در بازی نیمه نهایی دیدید که چطور بازیکنان ما با شرافت بازی کردند و مبارزه کردند.

قلعه‌نویی در ادامه اظهار کرد: هواداران ما بعد از بازی نیز تا ساعت دو بامداد در محل هتل حضور داشتند و ما را شرمنده خودشان کردند. واقعاً امسال، سال بسیار خوبی بود. درس‌های زیادی گرفتم و رفتارهای خوبی از مردم اصفهان دیدم و نمی‌دانم از چه کلماتی استفاده کنم تا قدردان این عزیزان باشم.

او درباره بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی افزود: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا این بازی به بهترین شکل ممکن برگزار شود که هیچ اتفاقی نیفتد. شما می‌توانید از مسئولان حراست ورزشگاه بپرسید. وقتی که قبل بازی برگشت لیگ برتر، آن حرکت‌های قبل از شروع مسابقه رخ داد، آن‌ها به ما گفتند که جو ورزشگاه در حال به هم خوردن است.

قلعه‌نویی که در برنامه “تهران ورزشی” رادیو تهران صحبت می‌کرد خاطرنشان کرد: در ادامه این امر مسئولان حراست از من درخواست کردند که کمک کنم. من دو تن از کاپیتان‌های سپاهان را در دل طرفداران بردم و به آن‌ها گفتم اگر اتفاقی بیفتد، شما به فکر بازی و تشویق تیم خود باشید. هنگامی که وارد زمین می‌شویم، ۱۰۰ هزار نفر به شما فحش ناموسی می‌دهند. سید جلال حسینی وقتی در اصفهان بود، از او تقدیر کردیم و به خاطر خدمتش در تیم ملی از او قدردانی کردیم.

او افزود: در بازی برابر ذوب‌آهن ۲ امتیاز مهم را از دست دادیم. همین آقایانی که جوسازی می‌کنند، می‌گویند آن بازی در دقیقه ۹۰ مساوی شد. در بازی رفت برابر ذوب‌آهن وقتی با نتیجه مساوی به پایان رسید، آقای آذری در رختکن ما بنر زدند. مگر ما به استقلال در دقیقه ۹۷ نباختیم؟ مگر بازیکنان تیم حریف در آن صحنه رفتارهای عجیب و غریب از خودشان نشان ندادند؟ آیا ما از خودشان عکس‌العملی نشان دادیم؟ من وقتی استقلال را در آزادی بردم به حریف خسته نباشید گفتم و وقتی که در بازی برگشت باختم به استقلال تبریک گفتم. ما با تراکتور بازی نکردیم و در دقیقه ۹۲ بازی با نتیجه مساوی به پایان نرسید؟ مگر در تبریز نباختیم؟ این رفتارها درست نیست.

قلعه‌نویی گفت: بازی نیمه نهایی جام حذفی ما برابر پرسپولیس، بازی متعادل بود و هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند. من از تیم داوری با وجود تمام اشتباهاتی که داشت تشکر می‌کنم. مطمئنم آقای زاهدی‌فرد از داوران نسل جوان هستند. با اینکه ما از داوری ضربه خوردیم اما باید به وجود چنین نسل داوری افتخار کنیم.

او در ادامه اظهار کرد: ما در نیمه اول خیلی خوب بودیم ولی دنبال این بودیم که در ۹۰ دقیقه بازی را تمام کنیم. ما در نیمه دوم تغییراتی داشتیم اما فکر نمی‌کردیم که کومان با توجه به مسائلی که پزشکان تیم مطرح کرده بودند دچار مصدومیت شود. وسط زمین ما خالی شد و تیم حریف صاحب موقعیت شد. در ادامه باز تغییر برنامه دادیم و این تغییر در روند بازی مؤثر بود و موفق شدیم بازی را در دست بگیریم. باز خواستیم بازی را هجومی‌تر کنیم که آن حواشی ایجاد شد.

سرمربی سپاهان افزود: محمد ایران پوریان ۵ سال است که شاگرد من است و خدا را گواه می‌گیرم که یکی باادب‌ترین بازیکنانی است که با او کار کرده‌ام. یک خانواده مذهبی دارد و خانواده شهید است. در آن صحنه جالب است که توپ به اوت رفت اما داور کرنر گرفت و او در آن صحنه اعتراض کرد و داور به او کارت قرمز داد.

او درباره اینکه چرا محمدایران پوریان مستقیماً کارت قرمز دریافت کرد گفت: من از بعد از آن اتفاق از ایران پوریان پرسیدم و او قسم جلاله خورد که فقط گفته توپ به اوت رفته و کرنر نیست!

قلعه‌نویی در ادامه تاکید کرد: بعد از اینکه نیمه اول وقت اضافه به پایان رسید، آقایان آمدند به کی‌روش استنلی فحش دادند. کی‌روش بازیکن من است. من از سروش رفیعی چنین انتظاری را ندارم. من کی‌روش را در دو کارتی که گرفت محکوم می‌کنم اما آقای زاهدی‌فرد در کارت اول به کی‌روش اشتباه کرد چون آقای ربیع‌خواه هم پیراهن او را گرفت و هم موجب شد یک موقعیت سلب شود.

سرمربی سپاهان گفت: آقای نادر جعفری مدرس داوری یک کتابی را به بنده داده‌اند و من دارم آن را مطالعه می‌کنم. در یک‌سوم میانی وقتی مهاجم ایجاد موقعیت می‌کند و مدافع مانع این مساله می‌شود، این را به همراه می‌آورد که آقای ربیع‌خواه کارت بگیرد. من کی‌روش را محکوم می‌کنم و قبل بازی به او گفته بودم که کار خودت را انجام بده اما او در دام این عزیزان افتاد.

او اضافه کرد: باید به شرافت بازیکنان سپاهان درود فرستاد که توانستند ۹ نفره پنالتی بگیرند. اگر آن پنالتی هم گل نمی‌شود دلیل دارد. وقتی در ۲۰ دقیقه اول سه کارت می‌گیری که یک مورد آن درست بوده همین می‌شود. به نظر من داور نتوانست در این بازی مدیریت خوبی داشته باشد. شما ببینید که ما چقدر به لحاظ تاکتیکی مسلط بودیم تا موفق شدیم از حریف پنالتی بگیریم و آقایان هم اعتراف کردند که محمد ایران‌پوریان نباید اخراج می‌شد و پنالتی هم درست بود. در آن صحنه که داور کی‌روش استنلی را اخراج کرد، باید شجاع خلیل‌زاده را به علت گول زدن داور اخراج می‌کرد.

او درباره مکالمه خود با شجاع خلیل‌زاده در میان بازی هم گفت: شجاع هم بازیکن من است. او یک جا مردانگی کرد و در تراکتور و با گونه شکسته برای من بازی کرد. من به شجاع در نیمه اول گفتم که بگذار این بازی جو خوبی داشته باشد. فوتبال و برد باخت‌هایش تمام می‌شود. شجاع در جواب به من گفت که تماشاگران به او فحاشی می‌کنند. من هم در جواب گفتم مگر به من در آزادی فحاشی نکردند؟

سرمربی سپاهان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر درایت من نبود خودتان می‌دانید که در بازی برگشت مقابل پرسپولیس چقدر به من فحاشی کردند. آیا من عکس‌العملی نشان دادم؟ حداقل کمیته اخلاق و کمیته انضباطی بیاید از آدم تقدیر کند. بعد از اینکه تیم ۹ نفره شد مردم از من خواستند تا تیم را از زمین بیرون بکشم اما من این کار را نکردم. من به بازیکنان گفتم به زمین بروید و اگر ۴ گل هم خوردید به گردن من است اما نخواستم خون از دماغ کسی پایین بیاید.

سرمربی سپاهان درباره اظهاراتش در نشست خبری بعد بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی که فوتبال را مهندسی شده عنوان کرد خاطرنشان کرد: ما یکسری اسناد را داریم جمع می‌کنیم. چیزی که جالب است گزارش ناظر بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس گم شده است. ما از این مساله استقبال می‌کنیم و در این مدت اینقدر پیام دادند و به من فحاشی کردند که نشان می‌دهد در چه خانواده‌ای بزرگ شده‌اند. ما هم یکسری مدارک داریم و اتفاقاتی که در موقعی که من مربی تراکتور بودم را ارائه می‌کنیم و روبروی یکدیگر به صحبت می‌پردازیم.

او در ادامه گفت: به موقعش می‌گویم که این عنوان فوتبال مهندسی شده از کجا نشأت می‌گیرد. من بعد بازی با اینکه تیم من ۹ نفره شد همه از من تشکر کردند که جو به هم نخورد. من بعد از بازی به آن‌ها تبریک گفتم اما آن‌ها در استادیوم آزادی با من چه کار کردند؟ چرا همه درگیری‌ها و چالش‌ها برای یک تیم است؟ “استوری‌های” بازیکنان این تیم بعد از قهرمانی که داشتند و اظهارات مربیانشان، همه را زیر سوال بردند. مگر آن‌ها نگفتند که نمی‌خواهند به ما جام حذفی را بدهند؟ آن‌ها دارند به همه ارکان فوتبال تهمت می‌زنند.

قلعه‌نویی درباره اظهارات سیاوش یزدانی در بازی برگشت لیگ برتر گفت: خدا شاهد است که بعد از اینکه شنیدم، بعد بازی با او برخورد کردم تا فردای آن روز هم اگر عذرخواهی نکردی، دیگر به سر تمرین نمی‌آیی. ایشان معذرت خواهی کرد و ما فیلمش را گذاشتیم. چطور سیاوش یزدانی یک جلسه تعلیق می‌شود اما برای بازیکنان تیم مقابل این اتفاق نمی‌افتد؟ از این مطالب زیاد است. چرا فدراسیون روی استوری‌های آن‌ها واکنشی ندارد؟ تهمت اصلی را آن‌ها زدند. آقای حسن‌زاده ۷ سال است که علیه من حکم داده است و همه حکم‌هایش هم هم قطعی و جریمه‌ای بوده است.

او در پایان گفت: ۲ سال است که یک قانون آمده که اگر قرار است علیه کسی رأی بدهید یا باید حضوری رأیبدهید یا کتبی مطالب او را در دست داشته باشید. در این ۲ سال یک بار هم این قانون در حکم‌های من اجرا نشده است. ما تا آنجایی که توانستیم، خواستیم جو را آرام کنیم اما آن‌ها در ورزشگاه آزادی به ما فحش ناموسی می‌دهند. تنها ایرادی که از من گرفتند این بود که چرا در کنفرانس‌های مطبوعاتی حضور پیدا نمی‌کنی. اگر این طور است چرا وقتی برانکو به نشست نمی‌آید آقای حسن‌زاده پیگیری نمی‌کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا