مدیریت شهری

پیام تبریک شهردار منطقه ۶ تهران به مناسبت روز زن 

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران

روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها را روز زن نام گذاری کرده اند . بانویی که شمشیر های قلم و کوشش های فکری هنوز نتوانسته اند شمه ای از شان اویی که مادر پدر بود و مادر اسلام را بیان کنند .

زهرای مرضیه بانویی که شکوفه عصمت و کوثر ربانی است الگویی برای تمام تاریخ است و نه فقط برای زنان که برای مردان هم اسوه ای بی بدیل و نمونه ای بی نظیر از اخلاق اجتماعی ، باور دیگر خواهانه ، شهامت مدبرانه و شجاعت خردمندانه است .

او دختر نبوت ، همسر ولایت و مادر امامت است که لحظه لحظه زندگی کوتاه اما پربار و نورانی او و تاسی و تبعیت از اخلاق والا و مسلک و مکتب انسان سازش می تواند زندگی های امروز ما را عمیق تر ، باور های ما را محکم تر و ایمان ما را استوار تر کند و بی شک بدون شناخت او نمی توان تاریخ اسلام عمق و گستره ولایت و امامت را شناخت و درک کرد .

با نگاهی به فراز های زندگی بانوی اسلام و رفتار های اجتماعی و سیاسی وی می توان نشان داد که یک زن با آگاهی و در پیش گرفتن شیوه های مدبرانه و حکیمانه می تواند در صحنه ها و میدان های گوناگون فعالیت کند و بر خلاف تبلیغات دشمنان و ناآگاهان همین حضور دختر رسول مهربانی خط بطلانی بر تفکرات زن ستیز و نگاه های نادرست به زن و تاثیر گذاری حضور و مشارکت او در اجتماع است .

اینجانب ضمن عرض تبریک روز زن به مادران ، همسران و دختران سرزمینم ایران و شهرم تهران آرزو می کنم و امیدوارم طنین صدای این بانوی بزرگ و اسوه سترگ اسلام در تداوم تاریخ و در گستره زندگی های ما همواره و همیشه جاری باشد و در سایه الطاف الهی و برکت حضور زهرا سلام الله علیها سلامتی و طول عمر برای مادران ایران ، آرامش و آسایش برای همسران ایران و سعادت و خوشوقتی برای دختران سرزمین مظلوم و مقتدرم ایران را از درگاه احدیت مسالت می کنم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا