سیاسی

ظریف: چرا باید به تماس پمپئو که لحن توهین‌آمیزی دارد پاسخ دهم؟

وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا درباره راهکار گفت‌وگوی دیپلماتیک برای حل بحران‌های میان آمریکا و ایران اظهار کرده است که این امکان وجود ندارد. وی همچنین از لحن توهین‌آمیز پمپئو علیه خود انتقاد کرد.

به گزارش شوراآنلاین، به نقل از رویترز، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با رویترز، درباره این که آیا مثل سه سال پیش که موضوع بازداشت ملوانان آمریکایی از طریق گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای بین ایران و آمریکا حل شد، امروز هم بحران‌های میان آمریکا و ایران می‌تواند به سرعت از طریق گفت‌وگوی دیپلماتیک حل شود یا نه، گفت: نه، چگونه می‌توان از ( این گونه‌بحران‌ها) جلوگیری کرد؟

وی درباره احتمال گفت‌وگو با پمپئو گفت: پمپئو هر بار که درباره ایران صحبت می‌کند، به من توهین می‌کند. چرا باید به تماس تلفنی او پاسخ بدهم؟

به گزارش ایسنا، به دنبال اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود، دونالد ترامپ اعلام کرد که تمایل دارد روزی با ایران گفت‌وگو کند. از آن پس نیز مقامات کابینه وی از جمله مایک پمپئو این موضع جدید آمریکا را در هر فرصتی بیان کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان اخیراً در گفت‌وگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتقاد از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] اظهار داشت: ما [در برجام] با حسن نیت عمل کردیم اما نمی‌خواهیم با کسانی که زیر تعهداتشان زده‌اند گفت‌وگو کنیم.

ظریف تصریح کرد: ما تسلیم تهدید نمی‌شویم. ایران هرگز تحت فشار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و سپس از آنها انتظار تعامل داشته باشید. راه درست برای این کار احترام است، نه تهدید.

این مقام بلند پایه ایران تاکید کرد که ایران با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد مگر اینکه این کشور با اجرای تعهداتش در برجام به تهران احترام بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا