سیاسیصفحه اصلی

دلیل نارضایتی شورای شهر تهران از حناچی چیست؟

قاسم میرزایی نیکو عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، انتصابات اخیر شهرداری را دلیل نارضایتی شورای شهر از شهردار تهران دانست و تاکیدکرد که حناچی باید از اتخاذ تصمیمات بحث‌ برانگیز پرهیز کرده و شورای شهر نیز مشکلات ایجاد شده را در صحن شورا از راه گفتمان حل کند.

به گزارش شوراآنلاین، میرزایی نیکو افزود:اگر شهرداری کار مثبتی را انجام می‌دهد، شورای شهر باید به طور کامل از آن حمایت کند، در غیر این صورت اجازه ندهد که اقداماتی صورت بگیرد که بعد مجبور شود به دنبال برخورد باشد.

وی گفت: آنچه مسلم است این شورا بوده که شهردار را انتخاب می‌کند، بنابراین باید بر تعیین وظیفه، خط مشی و تصمیم‌گیریهایش نیز نظارت داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان تهران ادامه داد:یکی از ضعف‌هایی که در عملکرد اعضای شورای شهر قبلی وجود داشت، این بود که دست شهردار را باز می‌گذاشتند تا در تمام حوزه‌های مرتبط با شهر هر کاری که تمایل داشت، انجام دهد.

میرزایی نیکو خاطرنشان کرد:به نظر می‌رسد که کسب آرای پایین و شکننده آقای حناچی در شورای شهر باعث شده که از حمایت یکپارچه اعضای آن بهره‌مند نشود، بنابراین در این مورد هم شورای شهر و هم شهردار باید تدبیری بیندیشند.

وی افزود:شهردار تهران باید از اتخاذ تصمیمات عجولانه که مشکلاتی را در پی داشته باشد یا برای اعضای شورا بحث برانگیز باشد، پرهیز کند تا مانع از استیضاح وی شود، چرا که شورای شهر از این حق برخوردار است، اما بهتر است از طریق گفت و گو در صحن شورا مشکلات ایجاد شده را حل کنند.

میرزایی نیکو گفت: انتصابات اخیر شهرداری یکی از این مشکلات است که جای تعجب دارد و اتفاقاتی در این مورد افتاده است که هیچ قوه عاقله شهری و مدیریت شهری آن را نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا