مدیریت شهری

روند کند جایگزینی تاکسی های فرسوده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران در یک برنامه رادیویی درباره روال نوسازی خودروهای فرسوده با اشاره به ورود ۲۰۰ دستگاه تاکسی یورو ۵ به ناوگان تاکسیرانی طی روزهای اخیر، افزود: امیدواریم این تعداد را به ۲۰۰۰ دستگاه برسانیم.

به گفته وی، در حال حاضر خودروهای هیبریدی در سطح شهر تهران در دفاتر ویژه فرودگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد و دفاتر ویژه راه آهن و دفاتر ویژه بیهقی خدمات رسانی می کنند که با ورود این دستگاه ها روزانه حدود هشت تن کمتر آلودگی تولید می‌شود.
وی افزود: حدود ۶۳۰۰ دستگاه پیکان فرسوده داشتیم با شروع ثبت نام برای نوسازی بیش از ۵۰۰۰ دستگاه پیکان ثبت نام شده اند که تعداد ۸۰۰ دستگاه از همین خودروهای مدرن و الباقی خودروهایی است که با طرح ملی نوسازی می شود.
ابراهیمی ادامه داد: حدود ۴۰۰ نفر برای خودرو آریو ثبت نام کرده اند که به بیش از ۱۳۰ تن در طول دو ماه خودرو تحویل داده شد. 

به گفته معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران، خودرو آریو کمتر از دو هفته پس از اسقاط تاکسی فرسوده به ثبت نام کنندگان خودروهای جدید تحویل می شود.
ابراهیمی تاکید کرد:  با توجه به اینکه نوسازی تاکسی های فرسوده هر ساله بوده است، تقریبا هر سال ۴۰۰۰ دستگاه خودروی فرسوده به سن فرسودگی می رسد. ما از دهه فجر تاکنون غیر از خودروهای آریو، ۱۲۲۰ دستگاه ماشین تحویل دادیم، در صورتی که پیش بینی شده بود ۹۰ هزار تاکسی کل کشور تا پایان شهریور ۹۵ نوسازی شود.
وی با اشاره به تسهیلاتی که به تاکسیرانان ارائه می شود، افزود: وام های تاکسیرانان ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۶ درصدی است، ما موفق شدیم بانک ها تاکسیرانان را با پروانه هوشمند معتبر به عنوان یک شغل بشناسند و تاکسیرانان بتوانند ضامن یکدیگر شوند. تاکسیرانان زمانی که خودرو را برای اسقاط تحویل می دهند ۵ میلیون تومان دریافت می کنند و بابت لاشه ماشین هم ۵۰۰ هزار تومان به آنها تعلق می گیرد. برای رفاه حال تاکسیرانان، سیستمی طراحی شده که بدون مراجعه به شرکت می توانند مرخصی بگیرند. بیمه تکمیلی رایگان برای تمامی تاکسیرانان شهر در قالب طرح بشارت انجام شده است و افراد تحت تکفل و خانواده آنها هم می توانند با یارانه ۸۰ درصدی که بر عهده سازمان تاکسیرانی است، بیمه تکمیلی شوند. بیمه تاکسیرانان هم بر اساس ۵۰ درصد سهیمه دولت و ۵۰ درصد سهم خود تاکسیرانان انجام می شود.
وی ادامه داد: در راستای فرایندها و خدماتی که تاکسیرانان دریافت می کنند باید هزینه پرداخت کنند. تاکسیرانان بابت هزینه ای که پرداخت خواهند کرد رسید دریافت می کنند، پیامک برای آنها ارسال می شود و اگر وجه اضافه از آنها گرفته شود می توانند به ناظر ما که در تمامی این شرکت های خصوصی مستقر هستند، اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا