اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

حضور مردان در واگن بانوان جرم تلقی می‌شود/ انتقال متخلفان به پاسگاه پلیس

فرنوش نوبخت در خصوص حضور متکدیان و دست‌فروشان مرد در واگن‌های بانوان اظهار داشت: راه‌اندازی واگن بانوان به منظور راحتی و آسایش بیشتر حین سفر برای زنان بوده و این اقدام بسیار مناسب و به صلاح است.

وی افزود: زمانی که مترو به بهره‌برداری رسید نیاز به راه‌اندازی کابین جداگانه برای زنان وجود داشت که ابتدا با یک کابین و سپس با کابین‌های بیشتر این موضوع مدنظر قرار گرفت.

نوبخت با اشاره به اینکه به لحاظ مسائل مذهبی نیز این مساله اهمیت دارد ادامه داد: حضور مردان در واگن بانوان ممنوع است و با آن برخورد می‌شود و در صورتی که نیروی انتظامی در ایستگاه‌ها متوجه حضور این افراد شوند برخورد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه حضور مردان در واگن بانوان جرم تلقی می‌شود و تخلف اجتماعی است، تصریح کرد: این افراد در صورتی که مشاهده شوند با آنها برخورد و به پاسگاه پلیس انتقال می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان می‌توانند از تجهیزات کابین در صورت حضور مردان دست‌فروش در واگن بانوان به راهور قطار اعلام کنند و پس از آن از طریق بی‌سیم مشکل به مرکز اعلام و در ایستگاه بعدی فرد متخلف از واگن خارج خواهد شد.

نوبخت گفت: ماموران سکو نیز در صورت مشاهد این افراد آنها را خارج می‌کنند همچنین اقدام لازم توسط مترو در این زمینه صورت می‌گیرد.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا