اجتماعی و فرهنگی

از سامانه فروش و توزیع الکترونیکی کتب‌ درسی چه خبر؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین لیدا نیک‌روش مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین آمار عناوین کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جاری اظهار داشت:‌ آخرین آمار عناوین کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در مقطع ابتدایی ۵۲ عنوان کتاب  بوده که شامل ۴۱ عنوان پرتیراژ و ۱۱ عنوان کم‌تیراژ است.

وی ادامه داد: کتاب‌های مقطع متوسطه اول ۵۰ عنوان شامل ۴۵ عنوان پرتیراژ و ۵ عنوان کم‌تیراژ است؛ کتاب‌های کم تیراژ مانند کتب اهل سنت، زبان آلمانی و فرانسه است که تعداد دانش‌آموزان محدود و تیراژ آن پایین بوده و کتاب‌های پرتیراژ مانند فارسی، ریاضی و علوم است.

نیک‌روش یادآور شد:‌ مجموع عناوین کتب مقطع متوسطه دوم ۱۱۲ عنوان، کتب فنی و حرفه‌ای ۶۳۸ عنوان، کتب کودکان استثنایی ۱۱۷ عنوان و روش تدریس از مقطع ابتدایی تا متوسطه ۲۹ عنوان است که در مجموع ۹۹۸ عنوان کتاب در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: سامانه فروش و توزیع الکترونیکی کتاب‌های درسی به نشانی www.irtext book.ir  که برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ آزمایشی بود، در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نیز به صورت آزمایشی است، اما جامعه آماری توسعه داده شده است، سال گذشته فقط مقطع ابتدایی مناطق ۱۹‌گانه تهران و پیش‌دانشگاهی سراسر کشور را شامل شد.

مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ شامل مقطع ابتدایی سراسر کشور و پیش‌دانشگاهی خواهد شد و سامانه فروش و توزیع الکترونیکی کتاب‌های درسی از ۱۶ فروردین ۹۵ باز است و دانش‌آموزان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌شان برای بسته آموزشی اقدام کنند که هم به صورت انفرادی و نیز گروهی است و دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، مدیران مدارس می‌توانند به صورت گروهی و همزمان ثبت‌نام آنها را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا