اجتماعی و فرهنگی

مشکل حوزه سلامت، کمبود زیرساخت است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سید حسن هاشمی در دومین روز سفر خود در بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان نیریز با ابراز امیدواری نسبت به این که ساخت و تجهیز این بیمارستان بدون وقفه انجام شود، عنوان کرد: به لطف خدا زمینه برای اجرای این پروژه با پیگیری های نماینده نیریز در مجلس شورای اسلامی و مساعدت وزارت راه و شهرسازی فراهم شد.

 

وی با بیان این که حضور نماینده مردم این شهر در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی منجر به تسهیل دریافت مجوز ساخت این بیمارستان شد، گفت: با اقدامات صورت گرفته در مدت زمان کمتر از دو سال این بیمارستان به بهره برداری می رسد.

 

وزیر بهداشت با بیان این که در صورت نیاز شهر نیریز به تجهیزات پزشکی یا پزشک متخصص نیز اقدامات لازم در این مورد انجام می شود، عنوان کرد: بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به توسعه کیفی مراکز دانشگاهی پرداخت زیرا در مقایسه با سال ۱۳۵۵ که تنها پنج مرکز دانشگاهی به تربیت پزشک می پرداخت اکنون ۹۱ دانشکده طب وجود دارد.

 

هاشمی ادامه داد: دانش در تربیت پزشک تنها یک بعد را شامل می شود این در حالی است که یک دانشجو باید با مشاهده بیماران متفاوت به مهارت های لازم دست یابد.اما توسعه مراکز پیراپزشکی مانعی ندارد و بر اساس قول های مساعدی که در گذشته داده شد، این مرکز در کنار بیمارستان جدید نیریز ساخته می شود.

 

وی با اشاره به این که ایران کشوری پهناور است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این حوزه بهداشت نیز در کشور ما با وجود اقداماتی که پس از انقلاب تا کنون انجام شده با غفلت روبرو بوده است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به این که کشور اکنون از مرحله تربیت پزشک برای تامین نیاز داخلی در تمام رشته‌ها عبور کرده است، گفت: اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که می توانیم به سایر کشورها پزشک صادر کنیم. اکنون در استان فارس عمل های جراحی پیچیده ای در حال انجام است که با کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست. به طور مثال در شیراز بیمارستانی وجود دارد که در پیوند کبد رتبه یک را در دنیا دارد.

 

هاشمی تاکید کرد: مشکل ما اکنون در حوزه سلامت کمبود زیرساخت‌های لازم است زیرا با کمبود یکصد هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم این در حالی است که نیروهای متخصص بسیاری داریم.

 

وی با ابراز خرسندی نسبت به این که در دولت یازدهم حوزه سلامت در سه اولویت اول قرار گرفته است، گفت: تمام حوزه‌ها به حوزه سلامت وابسته است به همین دلیل امید داریم در دولت‌های آینده نیز به این حوزه مهم توجه کافی صورت گیرد.

 

براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سفر خود با حضور در گلزار شهدای نیریز به مقبره شهدای این شهر شاخه‌های گل نثار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا