مدیریت شهری

تولید میکروگرین ها در شمال شرق پایتخت/ سبزیجات فراسود مند در منطقه چهار کشت می شوند

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار گفت: با تولید سبزیجات فراسودمند در این منطقه در تغذیه و بهداشت شهروندان قدم های جدی و اساسی برداشته می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی منطقه ۴، “رضا معلم” در این باره گفت: پیشرفت روز افزون علوم در عرصه های مختلف و به تبع آن در حوزه های مختلف علوم کشاورزی از یکسو و زندگی در جوامع بشری در اقصی نقاط جهان از سوی دیگر موجب می شود که شیوه های جدیدی در کشت سبزیجات به جود آمده تا بدین طریق نیازهای روزمره بشر به صورت سلامت تامین شود.

وی ادامه داد: یکی از این شیوه ها، تولید سبزیجات فراسودمند میکرو گرین هاست که به اشکال کوچکی از انواع گیاهان خوراکی شامل سبزی ها، گیاهان دارویی و نظایر آنهاست که می توانند به عنوان تقویت کننده طعم غذا مورد استفاده قرار گیرد که تا ۴۰ برابر گیاهان عادی ویتامین و مواد معدنی در خود دارند.

معاون خدمات شهری منطقه چهار گفت: میکرو گرین ها کاملا ارگانیک بوده و به روش هیدرو پونیک در محیط کنترل شده داخلی و بدون استفاده از کود، آفت کش و سموم شیمیایی کشت می شوند و نیاز به شست و شو ندارند.

معلم افزود: از جمله ی این گیاهان میتوان به کیل، آمارانت، آروگولا ، چغندر، تره فرنگی، نخود، شلغم، ریحان، تربچه، خرفه، بروکلی و آفتاب گردان اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به اهداف این طرح گفت: امید است با بالا بردن سطح آگاهی شهروندان در زمینه سلامت، تغذیه و حفظ محیط زیست بتوان با بیماری هایی مانند سرطان و آلزایمر مبارزه بیشتری داشت و به یک زندگی مطلوب و بدون دغدغه بیماری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا