اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

موافقت شورای اقتصاد با تمدید فاینانس ۴۷۰ میلیون یورویی خط ۶ مترو

مدیرعامل مترو تهران و حومه شهر تهران از موافقت شورای اقتصاد با تمدید فاینانس ۴۷۰ میلیون یورویی خط ۶ مترو خبر داد.

علی امام با اعلام موافقت شورای اقتصاد با تمدید مصوبه استفاده خط ۶ مترو از تسهیلات مالی خارجی با بیان اینکه شورای اقتصاد به ریاست اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهور – تشکیل جلسه داد و بر اساس آن درخواست وزارت کشور مبنی بر تمدید مصوبه شورای اقتصاد در مورد احداث خط ۶ مترو تهران به مبلغ ۴۷۰ میلیون یورو بررسی شد، گفت: در سنوات گذشته برای احداث خط ۶ و ۷ مترو فاینانس‌هایی در نظر گرفته شده بود که رقم ناخالص فاینانس خط ۶، ۴۷۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

امام با بیان اینکه قرارداد خط ۶ و ۷ در راستای تأمین واگن بود، اظهارکرد: در دوره مدیریت اسبق شهر قیمتی که برای تهیه واگن به وزارت کشور اعلام شد، بسیار بالا بود به گونه‌ای که این قیمت مورد تأیید وزارت کشور قرار نگرفت. به همین دلیل موضوع خرید واگن مسکوت ماند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات در دوره مدیریت شهری جدید برای استفاده از فاینانس خط ۶ و ۷ ادامه داشت تا اینکه توانستیم با تعدیل قیمت‌ها نظر وزارت کشور را جلب کنیم، گفت: در حال پیگیری تخصیص فاینانس به خط ۶ مترو هستیم اما از زمانی که فاینانس به تأیید شورای اقتصاد برسد و تا زمانی که اولین LC باز شود ۱۰ ماه تا یک سال به طول می‌انجامد بنابراین باید منتظر طی شدن روال اداری باشیم تا بتوانیم از این فاینانس به‌درستی استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا