شورای شهر

بازپرداخت تسهیلات خرید موتور برقی افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن سرخو در دیدار از نمایشگاه موتورهای برقی گفت: در حال حاضر ۹ ماه از سال را سپری کردیم و نخستین گام ها در راستای جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورهای بنزینی برداشته شده، ‌البته انتظار ما این است که روند جایگزینی موتورهای برقی سریعتر انجام شود و دقیقا طبق پیش بینی برنامه پنج ساله دوم پیش برویم.

وی افزود: شورای شهر برنامه ای برای محدود کردن ورود موتورهای برقی به برخی از مناطق در آینده نزدیک دارد، اما نمی خواهیم مردم تحت فشار قرار بگیرند و با اعمال  محدودیت اختلالی در زندگی مردم ایجاد کنیم.

عضو شورای شهر کیفیت موتورهای برقی نمایشگاه را چنین ارزیابی کرد: محصولات خوبی در مدل های متنوعی ارائه شده اند. بعضی از انواع مدل های این موتورها در کشورهای دیگر، حتی در کشورهای اروپایی به عنوان موتورهای کاری استفاده می شود و من نمونه های همان موتورها را در این نمایشگاه دیدم.

سرخو تاکید کرد: به هر حال یکی از مهمترین کاربردهای موتور برای گروه کثیری از موتورسواران در تهران این است که آنها بتوانند با این موتورها کار کنند و در نمونه‌هایی که من دیدم و تست کردم،‌مدل های متنوعی هستند که به این منظور قابل استفاده هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورا اضافه کرد: ما فعلا در مورد موتورهای برقی با اغماض برخورد می کنیم؛ یعنی سخت گیری نمی کنیم که هر کسی موتور برقی ندارد، مثلا نمی تواند به محدوده مرکزی شهر بیاید. اما این در واقع فرصتی است که به موتورسواران می دهیم تا موتورهای بنزینی و آلاینده را با موتورهای برقی جایگزین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تسهیلات زیادی برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شده است: سیستم های شارژ رایگان، تسهیلات بانک شهر و اقساط طولانی مدت همه برای این است که آلودگی این موتورها سلامت مردم را به خطر می اندازد و خطر آلودگی هوا جدی است و شوخی بردار نیست.

سرخو در ادامه گفت: نمایشگاه موتورهای برقی این فرصت را فراهم کرد که با تولیدکنندگان، خدمات پس از فروش، واردکنندگان، کیفیت و قیمت موتورها و نظر برخی از شهروندان آشنا شویم. اما اطلاع رسانی در رسانه ها و رادیو و تلویزیون کافی نبود. همچنین باید همه شهرداران مناطق و مسئولان حمل و نقل دیدن کنند تا دید خوبی به موتورهای برقی پیدا کرده و برای رفع اشکالات اقدام کنند.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: بانک شهر وامی را در اختیار خریداران قرار می دهد. هدف آن است که موتورهای برقی جایگزین موتورسیکلت های بنزینی کاری شوند. به همین دلیل وامی که پرداخت آن در مدت زمان ۳۶ ماهه مبلغی بیش از ۲۰۰ هزار تومان است، برای افرادی که با موتور کار می کنند، سنگین است. من پیشنهاد می کنم زمان بازپرداخت این وام به ۶۰ ماه افزایش یابد تا خریداران در شرایط آسان‌تری نسبت به بازپرداخت وام اقدام کنند و همچنین رغبتشان برای خرید افزایش یابد. سرخو یکی از مهمترین کارها را فرهنگ سازی دانست که باید از داخل مدیران و متولیان شهری آغاز شود. چرا که این افراد کسانی هستند که در خط اول مواجه با مردم قرار دارند.

در صورتی که مدیران نسبت به موضوعی توجیه شده و به الزام آن پی ببرند، فرهنگ سازی میان مخاطبان از بخش های مختلف نیز انجام می شود. وی تصریح کرد: آلودگی هوای تهران موضوع کوچکی نیست که در اندازه های محلی و با اقدامات یک یا دو دستگاه حل شود؛ بلکه باید برنامه هایی در سطح ملی برای رفع آن اجرا شود. شهروندان نیز درباره آلودگی هوا و بیماری های ناشی از آن اطلاع دارند. باید موضوع جدی گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا