اجتماعی و فرهنگی

مشاور پارلمانی شهردار تهران: افشانی دنبال دور زدن قانون نیست

مشاور پارلمانی شهردار تهران با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: محمدعلی افشانی شهردار تهران گفت که از قانون تمکین می‌کند و به دنبال دور زدن قانون نیست.

به گزارش شوراآنلاین، داریوش قنبری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تعیین تکلیف شهردار تهران در این قانون، گفت: هنوز شورای شهر دیدگاه‌های خاص خود را دارد و معتقد است شورا یک مجلس محلی است و اختیار انتخاب شهردار با شوراست و در این زمینه هم قانون وجود دارد.

وی با بیان اینکه در قانون حداقل سن برای شهردار ۲۵ سال اعلام شده و حداکثر سن نیامده است، گفت: بسیاری از حقوقدانان معتقدند که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار تهران نمی‌شود.

مشاور پارلمانی شهردار تهران گفت: اما برخی از مراجع حقوقی نظرات مختلفی دارند و تأکید می‌کنند که شهردار تهران مشمول قانون بازنشستگی می‌شود. در کل با توجه به اختلاف‌نظرهایی که وجود دارد باید این ابهامات برطرف شود.

قنبری در خصوص اظهارنظر معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهرداران از جمله شهردار تهران هم می‌شود، گفت: با توجه به اختلاف‌نظرها مجلس باید ورود کند و وضعیت را مشخص کند. برخی نهادهای خاص اعلام می کنند که شهردار مشمول است و برخی اعلام می‌کنند که مشمول نیست.

وی ادامه داد: محمدعلی افشانی شهردار تهران تأکید می‌کند که از قانون تمکین می‌کند و به دنبال دور زدن قانون نیست.

مشاور پارلمانی شهردار تهران گفت: اما در قانون ابهامات زیادی وجود دارد و باید این ابهامات برطرف شود. با توجه به اینکه شهردار تهران در جلسات هیأت دولت حضور دارد و در این قانون  اعضای کابینه مستثنی شده‌اند اگر این استثناء برای شهردار تهران در نظر گرفته شود محمدعلی افشانی در شهرداری می‌ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا