مدیریت شهری

نقشه شوم برای گنجینه پایتخت/شهرداری سارقان را ناکام گذاشت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ابوالقاسم چیذرى مدیرعامل شهربان شهردارى تهران گفت: در جریان جلوگیری از یک تخلف ساختمانی در منطقه ۲۰ پایتخت توسط نیروهای شهربان (انضباط شهری تهران)، دست یک تیم سرقت گنج که به بهانه ساختمان سازى، به سمت یکى از گنجینه‌هاى میراث فرهنگى تونل حفر کرده بودند، رو شد.


وى افزود: در پی گشت زنى شبانه نیروهاى شهربان شهردارى در ناحیه یک منطقه ٢٠، ملکى را مشاهده مى‌کنند که مالک آن در مرحله نازک کارى به صورت شبانه اقدام به حفارى چاه در پارکینگ کرده است.

چیذرى ادامه داد: نیروهاى شهربان برحسب وظیفه براى بررسى این تخلف در ملک حاضر مى شوند و در کمال تعجب مشاهده کردند که چاه به صورت افقى به سمت تپه «چشمه على» که یکى از بناهاى تاریخى پایتخت به شمار مى رود حفارى شده است.

وى اظهار داشت: نیروهاى شهربان پس از آگاهى از نیت مالک و همدستانش به میراث فرهنگى و کلانترى گزارش دادند که پس از حضور و تحقیقات کارشناس میراث و نیروى انتظامی در محل، مشخص شد که مالک و همدستانش در پی سرقت یکى از گنجینه هاى میراث فرهنگى بوده‌اند.

چیذرى گفت: در جریان حفارى این افراد سودجو، تعدادى کوزه قدیمى و استخوان کشف شد و متخلفین نیز توسط نیروى انتظامى بازداشت شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا