مدیریت شهری

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی:به زودی دیوار نگاری آیت الله طالقانی در تهران اجرا می شود / کسب رضایت مالک ساختمان ها برای اجرای دیوارنگاری ها ضروری است

سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: به زودی دیوار نگاری آیت الله طالقانی در تهران اجرا می شود / کسب رضایت مالک ساختمان ها برای اجرای دیوارنگاری ها ضروری است

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان زبیاسازی شهرداری تهران، موسوی افزود:با توجه به اعتراض مالک جدید ساختمانی که دیوارنگاری آیت الله طالقانی بر روی آن در سال های گذشته اجرا شده بود، مبنی بر پاکسازی این نقاشی از دیوار ملک مذکور و ارسال درخواست کتبی در سال های گذشته، مدیریت شهری سابق به ناچار با این موضوع موافقت کرد.

وی ادامه داد: به زودی دیوارنگاری جدیدی از تصویر آیت الله طالقانی روی یکی از دیوارهای ساختمان های بلند این محدوده اجرایی خواهد شد به گونه ای که تا کنون جداره برای اجرای این کار در خیابان طالقانی شناسایی شده است و در صورت کسب رضایت مالکان این جداره ها در کمتر از ۱۰ روز آینده دیوارنگاری آیت الله طالقانی دوباره اجرایی خواهد شد.

موسوی گفت: با توجه به اینکه اجرای این دیوار نگاری به صورت فیگور بوده و در فصل سرما و بارندگی نیز قرا رداریم، پیش بینی می کنیم که یک ماه زمان نیاز است تا تصویر جدیدی از آیت الله طالقانی روی یکی از دیوارهای خیابان مذکور نقاشی شود.

وی در پاسخ به ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه شهرداری تهران مالک تمامی جداره های شهر است، تاکید کرد: درست است که دیوارهای ساختمان ها در تهران جزئی از سیما و منظر شهری به حساب می آیند اما این موضوع بدان معنا نیست که شهرداری بدون کسب رضایت مالک، هر کاری که بخواهد، می تواند روی جداره های شهر انجام دهد.

موسوی ادامه داد:به هر حال باید قبول کرد که ساختمان های بلند مالک خصوصی و یا دولتی دارند در نتیجه اگر شهرداری تصمیم به اجرای دیوارنگاری روی جداره های شهر داشته باشد، باید حتما رضایت مالکان ساختمان ها را بگیرد در غیر این صورت نمی تواند اقدام به اجرای نقاشی دیواری روی جداره های شهر کند.

وی گفت: درست است که دیوارها جزئی از سیما و منظر شهری محسوب می شوند، اما این رویکرد بدان معناست که مالکان ساختمان ها نمی توانند بدون مجوز شهرداری اقدام به هر کاری روی دیوار ملک خود که جزو نمای عمومی شهر محسوب می شوند؛ کنند و برای این کار حتما باید مجوز های لازم را از سازمان زیبا سازی شهر تهران دریافت کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد:در سال های اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به نصب تندیسی از آیت الله طالقانی در تقاطع خیابان شریعتی- طالقانی کرده و به این صورت نیست که خیابان مذکور خالی از هرگونه المان و یادبوی از وی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا