اجتماعی و فرهنگی

اعلام خواهرخواندگی راه آهن تهران و پاریس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد خدایی قائم مقام معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید وزیر حمل ونقل فرانسه با اشاره به برنامه ریزی برای گسترش همکاری های ایستگاه های راه آهن تهران و پاریس ، اظهار کرد: چندی قبل ریاست جمهوری سفری به فرانسه داشت و در این سفر پروتکل هایی در رابطه با همکاری راه آهن ایران و فرانسه امضا شد. پیرو این توافقنامه ها در پیگیری آن یکی از بندها انتخاب دو ایستگاه یکی از ایران و یکی از طرف فرانسه به عنوان خواهرخواندگی بود.

وی ادامه داد: امروز در مراسمی با حضور وزیر حمل ونقل فرانسه شروع این همکاری در مزینه خواهر خواندگی رسما استارت زدند. خواهرخواندگی هم به معنای همکاری های دو راه آهن در رابطه با تبادل تجربه های دو ایستگاه است.

وی بیان کرد: بیشتر ایستگاه هایی این شرایط را دارند که به هم نزدیک هستند از این رو بین ایستگاه لیون پاریس و ایستگاه تهران این خواهر خواندگی امضا شد و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از تجربه های این ایستگاه در فرانسه برای ایران و بالعکس استفاده کنیم.

قائم مقام مدیرعامل راه آهن همچنین یادآور شد: شرکت ارپ فرانسه نیز در همین قالب بین دو راه آهن فعالیت می کند و شرکتی ۱۰۰ درصد وابسته به راه آهن فرانسه است که به طراحی ایستگاه تهران کمک کند.

به گزارش تسنیم، قرار بود وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم حضور یابد که وزیر حمل و نقل فرانسه با تاخیری حدود ۲ ساعت بدون همراهی عباس آخوندی خود را به ایستگاه راه آهن تهران رساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا