مدیریت شهری

واگذاری سوله‌های مدیریت بحران تهران به سازمان متولی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر در بررسی این طرح، با تشریح فلسفه ایجاد سوله‌های بحران در شهر تهران، اظهار کرد: این سوله‌ها برای خدمات دهی به شهروندانی است که به دلیل ایجاد بحران دسترسی به آنها قطع شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۰ سوله مدیریت بحران داریم، تاکید کرد: این سوله‌ها تحویل مدیریت بحران داده نشده است و چون فضای خالی است از آن به عنوان سوله ورزش بانوان استفاده می‌شود در حالی که کاربری این سوله‌ها ورزشی نبوده است. بدون شک با شرایط موجود اگر بحرانی در شهر تهران رخ دهد، آمادگی برای مدیریت بحران نداریم.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خواستار واگذاری این سوله‌ها به مدیریت بحران شد.
حافظی پس از صحبت موافقان و مخالفان این طرح، گفت: با تجریه موجود این سوله‌ها در زمان بحران کاربرد لازم را نخواهد داشت زیرا در حال حاضر در اختیار برخی از سازمان‌های شهرداری قرار گرفته است، برای نمونه این سوله‌ها در اختیار باغ موزه دفاع مقدس، سازمان فرهنگی و هنری، انبار دیزل ژنراتورهای یک سازمان، واحد اداری معاونت مالی و اداری یکی از مناطق و اسکان کارگران در منطقه دیگری شده است.
وی با بیان اینکه سوله‌های مدیریت بحران تنها دغدغه من به عنوان رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیست، تاکید کرد: این موضوع مصوبه شورای شهر تهران است که در تاریخ ۲۲ مردادماه سال ۹۲ تصویب شده است. بر اساس مصوبه شورای شهر تهران شهرداری ملزم است تمامی پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران واگذار کند، زیرا این سوله‌ها برای این منظور ساخته شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل عدم تجهیز سوله‌های بحران، نباید کاربری آنها تغییر یابد، تاکید کرد: دوستان شورای شهر تهران نگران هستند که ساخت سوله‌های ورزش برای بانوان سال‌ها به طول بیانجامد، باید بگویم که وقتی شهرداری تهران توان ساخت تعداد قابل توجهی مجموعه بهاران را در مدت زمان چند ماه دارد از این رو ظرفیت ساخت سوله های ورزشی برای بانوان نیز در کمترین زمان وجود دارد.
حافظی با بیان اینکه ۱۵درصد از زلزله‌های دنیا در کشور ما رخ می‌دهد، تصریح کرد: قرار بود در بخشی از این سوله ها تجهیزات امداد و نجات نگهداری شود و بخشی از آن نیز برای ذخیره سازی مواد غذایی فاسد نشدنی و آب اختصاص یابد تا در زمان بحران بتوان از آن استفاده کرد. در این صورت فضای خالی در سوله های بحران وجود ندارد که بخواهیم از آن استفاده دیگری داشته باشیم.
وی پیشنهاد داد که باید سوله های مدیریت به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران واگذار شود و بعد از واگذاری ، این سازمان با سازمان ورزش شهرداری تهران درباره کاربری ۵۴ سوله تصمیم گیری شود البته باید در مدت زمان ۲ ساله و به صورت تدریجی سوله های ورزشی استاندارد برای بانوان ساخته شود.
پیشنهادات کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این خصوص این طرح مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا