مدیریت شهری

صلاحی: فعالیت‌های قرآنی در سطح پایتخت افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر محمود صلاحی، صبح امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه همراه با معاونان و مدیران کل ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فرهنگسرای قرآن بازدید کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این بازدید با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری  جذاب قرآنی گفت: دنیا، دنیای جذابیت است. در این روزگار که مردم به دنبال جذابیت هستند، باید برنامه‌هایی با محتوای مناسب و خلاقانه برگزار کنیم. ضمن اینکه نسبت به گسترش فرهنگ قرآن، به خصوص در حوزه ترجمه، تفسیر و تدبر توجه ویژه داشته باشید. هیچ فرهنگی بالاتر از قرآن نیست و باید جذابیت قرآن را به کودکان نشان بدهیم.

صلاحی با بیان اینکه از همین امروز باید به فکر برنامه اوقات فراغت جوانان برای بعد از ماه رمضان باشیم، یادآور شد: باید برنامه‌های فاخر فرهنگی در مراکز شاخص تهران برگزار شود و این اتفاق، مستلزم مشارکت سازمان فرهنگی هنری با شهرداری منطقه و معاونت اجتماعی شهرداری تهران است. باید با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در نگارخانه‌ها و برنامه‌های جدید و خلاق در مراکز فرهنگی و هنری، با دست پر به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.

«سراج» و «حبل المتین» افتتاح شدند

طی این بازدید فروشگاه عرضه‌کننده محصولات قرآنی «سراج» افتتاح شد. این فروشگاه محلی برای عرضه محصولات فرهنگی از جمله قرآن و کتب قرآنی و مذهبی و لوح‌های فشرده صوتی و تصویری، کتب آموزشی قرآنی، بازی های قرآنی و … است که با نگاهی جدید به عرضه محصولات قرآنی سعی در خدمت‌رسانی بهتر به اهالی منطقه و مراجعان فرهنگسرا دارد.  

همچنین طی این بازدید قرائت‌خانه جدید فرهنگسرا «حبل‌المتین» فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد. این سالن زیبای قرآنی با ظرفیت ۸۰ قرآن آموز مجهز به سیستم صوت حرفه‌ای برای آموزش‌های مختلف علوم قرآنی است.

صلاحی در این افتتاحیه به تقدیر از رییس فرهنگسرای قرآن پرداخت و گفت: امیدوارم به زودی ساختمان مناسب دیگری برای فرهنگسرای قرآن در منطقه دیگری از شهر تهران در نظر گرفته شود تا آنجا نیز به عنوان ساختمان شماره ۲ فرهنگسرای قرآن در راستای اقدامات قرآنی فعالیت کند.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی و کانون‌های قرآنی، همچنین حذف کامل شهریه کلاس‌های قرآنی در فرهنگسراها باید تلاش کرد که قرآن برای تمام جامعه تبیین شود چرا که هیچ کتابی ارزشمندتر از قرآن برای سبک زندگی نیست. بالاترین هدیه خداوند به انسان قرآن است که ممکن نیست بالاتر از آن داشته باشیم. باید تلاش کنیم تا کسانی که سواد قرآنی و تجربه مدیریت دارند، با مدیریت جهادی (قرآنی) و تبیین قرآن، کلاس‌های قرآنی را برای مردم برگزار کنند.

در حاشیه این بازدید که با روز جشن عبادت ۱۷۰ دانش آموز منطقه همراه بود، با موافقت رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مقرر شد سیستم حفظ قرآن به سامانه ندای قرآن به شماره ۱۴۴ اضافه شود و همچنین بودجه لازم برای تولید و توزیع بسته‌های آموزشی قرآن کریم در اختیار فرهنگسرا قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا