شورای شهر

شهرداری همچنان منکر قطع درخت در باغ دروس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی عبداللهی در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره بررسی قطع درخت در باغ ۵ هزار متری دروس، اظهار داشت: با حضور آقای حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در منطقه دروس به این نتیجه و نظر مشترک رسیدیم که در باغ ۵ هزار متری دروس درختی در ایام عید قطع نشده است.

وی افزود: در سال ۸۲ این زمین رأی باغ گرفته است و آمار درختان نیز تک به تک اعلام کرده‌ایم البته در ۱۰ سال گذشته تعدادی درخت از این باغ کم شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در روزی که به اتفاق آقای حقانی از این باغ بازدید کردیم شهردار و مدیران منطقه نیز حضور داشتند و پس از بازدید از این باغ ۵ هزار متری، باغ ۱۲۰۰ متری دیگری در مجاورت این باغ مورد بازدید قرار گرفت. کاربران این باغ ۱۲۰۰ متری M113  مشخص شده است که در طرح تفصیلی چرا این کاربری را مشخص کرده‌اند در حوزه بنده نیست.

عبداللهی گفت: درختان این باغ ۱۲۰۰ متری ۵۱ درخت بوده است که در حال حاضر این باغ دارای ۴۳ درخت زنده و یا خشک است.

وی گفت: برای این باغ ۱۲۰۰ متری در سال ۹۰ رأی غیرباغ صادر شد و مالک در سال ۹۳ درخواست ساخت‌وساز می‌کند. هنگامی که از این محل بازدید می‌شود ۷ تا ۸ درخت کم شده بود که منطقه اقدام به جریمه و اقدامات قانونی می‌کند و ۴ درخت نیز در رمپ واقع بوده که هنگام دریافت مجوز برای ساخت‌وساز این درختان جابه‌جا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: ۸ درخت نیز در اثر گودبرداری تخریب می‌شود که البته این درختان در کنار زمین مجدداً کاشته شدند.

عبداللهی افزود: این زمین اگر کاربری M113 نیز نداشته باشد باید ۶۰ درصد فضای ساخت بگیرد ولی منطقه ۴۰ درصد پروانه ساخت به مالک داده است.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتمادسازی صورت بگیرد، گفت: هنگامی که نمایندگان شورا و شهرداری موضوعی را به عنوان نماینده اعلام می‌کنند باید دیگر دوستان نیز بر اساس اعتمادی که دارند قبول کنند چرا که ما قصد دفاع از این هیچ مالکی را نداریم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: بازرسی کل کشور سازمان پارک‌ها را بازرسی کرده است و یکی از بندهای آنها این بوده است چرا اینقدر سخت گرفته‌ایم و جریمه‌های زیادی داشته‌ایم.

عبداللهی بیان داشت: ما با تمام توان از تمامی باغات تهران صیانت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا