شورای شهر

شهرداران مناطق باید توسط شورا تایید شوند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به عزل و نصب شهرداران مناطق تهران اشاره کرد و گفت: این را قبول دارم که شورا نباید در انتخاب شهرداران مناطق دخالت کند ولی شورا باید به عزل و نصب آنها نظارت داشته باشد.

علی رضا دبیر تاکید کرد: ما در قانون عنوانی به نام شهردار منطقه نداریم و در اصل آنها از شهردار تهران حکم تنفیظ در آن منطقه می‌گیرند و برای قانونی شدن امضای شان باید توسط شورا تایید شوند. همانطور که شورا به ذیحسابان رای اعتماد می دهد آنها نیز باید از شورا رای اعتماد بگیرند. از همکاران عزیزم در شورا می خواهم در این خصوص هوشیارتر باشند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه از فیش‌های شهرسازی که به صورت دستی برای مردم صادر می‌شود گلایه گرد و گفت: این کار بر خلاف قانون است و صدور فیش های دستی موجب ایجاد تخلف های مالی میلیاردی می‌شود. پیش از این شهردار تهران قول داده بود مصوبه شورا در این خصوص را از اول فروردین ماه اجرایی کند اما تا به حال این اتفاق نیافتاده است.

دبیر در بخشی از سخنان خود به ساخت بیمارستان توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: ساخت این بیمارستان مصوبه شورا را دارد و شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از ردیف بودجه مصوب و سقف معاملات مشخص اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا