اجتماعی و فرهنگی

واکنش محیط زیست تهران به قطع درختان دروس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حسین باز گیر در مورد رسیدگی به قطع درختان باغ دروس گفت: از شورای شهر و شهرداری تهران خواسته‌ایم تا گزارش خود را در مورد قطع درختان باغ دروس به ما ارائه دهند چراکه بر اساس قانون شهرداری مسئولیت حفظ و توسعه درختان، باغات و فضای سبز شهر تهران را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران دستگاه ناظر بر این قانون است اما مهمترین موضوعی که هم اکنون باید به نظر ما باید با دقت از سوی شهرداری تهران پیگیری و اجرایی شود پلاک گذاری و تعیین شناسنامه برای درختان است تا در صورتیکه در منطقه‌ای مانند باغ دروس درختان قطع شوند بدانیم چند درخت و از چه نوعی بوده‌اند.

رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: شهرداری تهران موظف است این اقدام را انجام دهد و بر اساس قانون این اطلاعات را در اختیار تمام دستگاه‌ها قرار دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

باز گیر تصریح کرد: در مورد باغ دروس از روی نظرات کارشناسی و آثار برجامانده باید مشخص شود چه تعداد درخت و از چه نوعی قطع شده‌اند و بر اساس کدام مجوز این کار صورت گرفته است، محیط زیست نیز به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی می‌تواند بر تمم مسائل محیط زیستی نظارت کلی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا