مدیریت شهری

بزرگترین ایستگاه متروی تهران فردا افتتاح می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به منظور حفر این تونل ۶ کیلومتری، ۵۰۰ هزار متر مکعب خاک برداری، ۱۳۷ هزار متر مربع قالب بندی، ۱۰۸ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۱۰ هزار تُن آرماتور بندی شده است.

وی با اشاره به این که ایستگاه متروی «شهر آفتاب» به صورت جزیره ای ساخته شده و ۲۵ هزار متر مربع وسعت دارد که سه برابر مساحت زمین فوتبال مجموعه ورزشی آزادی است، اظهار کرد: این ایستگاه سه برابر میانگین سایر ایستگاه های متروی تهران مساحت دارد و در نوع خود بزرگ ترین ایستگاه متروی ایران محسوب می شود.

تشکری هاشمی با بیان این که در ساخت این ایستگاه ۷۰ هزار متر مکعب خاک برداری، ۳۴ هزار متر مربع قالب بندی، ۲۳ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۳ هزار تُن آرماتوربندی شده، تصریح کرد: معماری ایرانی اسلامی این ایستگاه از بنای تاریخی چهلستون الهام گرفته شده و با معماری مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» همخوانی دارد.

وی با اشاره به این که برای آن که متروی «شهر آفتاب» را به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برسانیم، مهندسان و کارگران مترو مدت ها به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کار کردند، اظهار کرد: عموم مردم می‌ توانند با تغییر خط در ایستگاه های تقاطعی شبکه مترو و ادامه مسیر به جنوب خط یک و از طریق ایستگاه متروی «شهر آفتاب» از نمایشگاه کتاب دیدن کنند.

تشکری هاشمی با بیان این که در کنار مترو، ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان تاکسیرانی نیز آماده خدمات رسانی به شهروندان و نقل و انتقال آنها به محل مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» خواهند بود، تصریح کرد: به این منظور، ۶ مسیر اتوبوسرانی از شمال غرب، غرب، شرق، جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب به مقصد نمایشگاه کتاب تهران پیش بینی شده است.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که ایستگاه متروی «شهر آفتاب»، یکصد و یکمین ایستگاه متروی پایتخت و ابعاد و احجام آن معادل سه ایستگاه مترو است، خاطرنشان کرد: احداث خط متروی « شهر آفتاب» با استفاده از دانش متخصصان و توان نیروهای داخلی و در کمترین زمان ممکن، در نخستین هفته های سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گذاری شده، نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری به منظور تحقق عملی تدبیر معظم له است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا