اجتماعی و فرهنگی

تعدادمبتلایان به ایدزدرمازندران به۳۲۷تن رسید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدرضا پارسایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که درصد بیشتر این افراد از راه اعتیاد و تزریق با سرنگ های آلوده به این بیماری مبتلا شدند . 

وی از تغییر شیوه ابتلا به بیماری ایدز در مازندران هشدار داد و افزود : ابتلا به این بیماری از طریق مقاربت و تماس جنسی در حال افزایش است و این مساله نوعی هشدار و زنگ خطر به شمار می رود . 
مدیر گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص جنسیت بیماران مبتلا به ایدز نیز گفت : یک چهارم بیماران شناسایی شده در مازندران را زنان تشکیل می دهند . 
وی تشخیص و ارزیابی درست درمانی را راه مناسبی برای کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری ایدز دانست و گفت: سال گذشته با راه اندازی آزمایشگاه منطقه ای تشخیص ایدز شمال کشور در ساری گامی برای تشخیص زودهنگام برای کنترل این بیماری و انتخاب نوع درمان مناسب برای مبتلایان به منظور افزایش طول عمر آنان صورت گرفته است . 
این مسوول، نبود آزمایشگاه تشخیص ایدز در شمال کشور را حلقه مفقوده برای پیشگیری و مقابله با این بیماری در این سالها عنوان کرد و ادامه داد : سال گذشته با راه اندازی این مرکز مساله مورد نظر رفع و پوشش استان های شمالی کشور برای تشخیص بیماری ایدز فراهم شده است .
وی ادامه داد : در مدت حدود یکسال فعالیت آزمایشگاه تشخیص ایدز در شمال کشور ۲۵ مورد جدید مبتلایان به این بیماری شناسایی شد .
وی که آمار ایدز را بیشتر از آمار کنونی می داند ، ادامه داد : موارد شناسایی شده جدید ابتلا به این بیماری مربوط به افراد قابل دسترسی است و وجود افراد پنهان و غیر قابل دسترسی شناسایی دیگر موارد را با مشکل مواجه می کند . 
مازندران حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا