اجتماعی و فرهنگی

زورگیران حرفه ای تهران دستگیرشدند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در تاریخ دهم دی ماه سال گذشته زن میانسالی با مراجعه به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی به مأموران اعلام کرد که طلا و جواهراتش شامل ۹ عدد النگوی داخل دستش توسط چهار سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت، به شیوه تهدید با چاقو و بریدن النگو سرقت شده است.

در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به‌عنف طلا و جواهرات و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۱:۳۰ روز دهم دی ماه برای خرید میوه از خانه خارج شدم، کوچه خلوت بود و یک ماشین وانت که تقریبا هر روز به محله ما برای فروش می آید، در انتهای کوچه ایستاده بود و من بعد از خرید میوه به سمت خانه حرکت کردم که در مقابل در خانه دو موتوری هر کدام با دو سرنشین به من نزدیک شدند. یک نفر از آنها یک آدرس اشتباه پرسید و من گفتم که چنین آدرسی در این منطقه وجود ندارد که ناگهان یکی از آنها جلوی دهانم را گرفت و گفت فریاد نزن و دیگری با چاقو تهدیدم کرد و در ادامه با یک وسیله شروع به بریدن النگوهای دستم کردند. یک خانم رهگذر که از آنجا گذر می کرد با دیدن این صحنه شروع به داد و فریاد کرد که آنها مرا رها کرده و با سرقت النگوها به سرعت از محل فرار کردند.

 

با انجام تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت، کارآگان موفق به شناسایی یک مرکز تجاری مجهز به دوربین‌های مداربسته شده در چند ده متری محل سرقت شدند، تصاویر روز سرقت مورد بازبینی قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی تصاویر موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار در زمینه سرقت و زورگیری به نامهای حامد ۲۳ ساله و آرمان . ز ۲۵ ساله شدند که بررسی سوابق هر دو متهم به ویژه حامد نشان داد که وی بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با زورگیری در رباط کریم، تهران، کرج، شهریار، اسلامشهر و … دستگیر و روانه زندان شدند.

 

همزمان با شناسایی حامد و آرمان به عنوان دو نفر از اعضای گروه سارقان به عنف طلاجات، وقوع سرقتهای مشابه دیگری در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب تهران به شیوه‌ای یکسان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد. بررسی پرونده وقوعات این سرقتها نشان داد که سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت به شیوه‌های ایجاد تصادف عمدی از طریق تخریب آئینه خودرو، سرقت در پشت چراغ قرمز و پرسیدن آدرس از شهروندان اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنان کرده‌اند.

 

با بررسی و جمع بندی پرونده های مشابه، مناطق عمده سرقتها در نعمت آباد، یافت آباد، عبدل آباد، شادآباد، مهرآباد، سه راه آذری، میدان آزادی، شهرک ولیعصر، چهار دیواری، پونک، جنت آباد، شهران، کن ، بلوار فردوس، شهرزیبا، دهکده المپیک ، بلوار امیرکبیر، گمرک، منیریه ، راه آهن، امامزاده حسن، مرزداران، گیشا، ستارخان ، سعادت آباد، شهرک غرب، میدان کاج، میدان قزوین، چهار دانگه، آریاشهر و همچنین شهرری شناسایی شد.

 

با توجه به شناسایی دو عضو گروه سارقان، تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به محل تردد آرمان در محدوده میدان راه آهن قصد دستگیری وی را داشتند. در زمان دستگیری، آرمان به همراه یکی دیگر از اعضای گروه سارقان به نام علیرضا . ن ۲۲ ساله سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ قصد متواری شدن از محل را داشتند که هر دو نفر آنها مورد اصابت گلوله کارآگاهان قرار گرفته و هر دو نفر دستگیر شدند.

 

آرمان و علیرضا پس از مواجه حضوری با تعدادی از شکات و مالباختگان و شناسایی شدن توسط آنها به ناچار به ده‌ها فقره سرقت طلا و جواهرات اعتراف و سایر اعضای گروه از جمله حامد . ق که پیش از این شناسایی شده بود را به عنوان سایر اعضای گروه معرفی کردند. کارآگاهان اداره پنجم همچنین اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه با آغاز سرقت‌های خود ترددی به محل های سکونت خود در شهرستان اسلامشهر – منطقه قلعه میر ندارند. لذا با انجام اقدامات پلیسی، محل تردد آنها در یک سفره خانه سنتی در منطقه فرحزاد شناسایی و سه عضو دیگر گروه به‌نام های حامد . ق ۲۳ ساله، علی . ف ۲۵ ساله و فرشاد . ت ۲۱ ساله در تاریخ یازدهم بهمن ماه سال گذشته دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

در ادامه آخرین عضو گروه به‌نام محمد . خ ۲۴ ساله نیز که با اطلاع از دستگیری همدستانش از تهران متواری شده بود، ۲۵ فروردین ماه امسال دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوودفرد، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهمان از سوی ده‌ها مالباخته و اعتراف صریح آنان به ده‌ها فقره زورگیری و سرقت طلا و جواهرات از شهروندان و سوابق متعددشان در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی سایر جرایم متهمان و همچنین شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر شش متهم پرونده از سوی دادیار پرونده صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا