اجتماعی و فرهنگی

چرا معتادان بهبودیافته درمرکز بهاران نمی مانند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی در همایش اشتغال و توسعه کارآفرینی و بهبودیافتگان و خانواده که امروز در استانداری تهران برگزار شد، افزود: بیش از ۱۵ وزارتخانه و سازمان و نهاد مسوول در حوزه اعتیاد مسوولیت دارند. هرکدام از آنها تلاش‌هایی را انجام می‌دهند ولی نتایج فعالیت آنها در جامعه ملموس نیست.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اگر به اعتیاد به عنوان یک بیماری بنگریم یک موضوع است و اگر به آن به عنوان جرم نگاه کنیم، موضوع دیگری تلقی می‌شود. با گذشت زمان تا حدودی به اعتیاد به عنوان یک بیماری توجه شده است به گونه‌ای که معتاد را به عنوان یک بیمار باید نجات داد. براساس فرمایشات حضرت امام (ره) نجات فرد معتاد نجات یک جامعه است. یکی از مشکلات جامعه ما امروزه در زمینه آسیب‌های اجتماعی، موضوع اعتیاد است. اعتیاد از جمله سوغاتی است که از خارج از کشور به ملت ما تحمیل شده است.

 

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه گفت: یکی از سرمایه‌های کشور ما جوانان هستند، این در حالی است که بیشتر درصد مبتلایان به اعتیاد را جوانان تشکیل می‌دهند. این موضوع بسیار خطرناک است. در این شرایط باید از جهات مختلف برای رفع این آسیب چاره‌اندیشی کنیم.

 

ناصحی با بیان اینکه اعتیاد بنیان خانواده را از بین می‌برد، اظهار کرد: معتاد توان اداره زندگی خود را ندارد. آمار طلاق امروزه بسیار افزایش یافته و نگران‌کننده است. بیشتر طلاق‌ها به علت اعتیاد مردان رخ می‌دهد.

 

وی با تاکید بر ضرورت چاره‌اندیشی برای کاهش آمار اعتیاد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ وزارتخانه، سازمان و نهاد مسوول در این زمینه وظایفی را برعهده دارند.

 

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر تهران در زمینه کاهش اعتیاد اظهار کرد: در شورای شهر تهران به ویژه کمیسیون فرهنگی اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی بحث کرده‌ایم. ما با تمام توان خود با سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه همکاری می‌کنیم. شهرداری تهران را موظف به کوشش در این زمینه کرده‌ایم.

 

ناصحی اضافه کرد: شهرداری تهران مکلف به راه‌اندازی بیش از ۱۳ مرکز بهاران برای بهبود یافتگان از اعتیاد است. در این مراکز بهبودیافتگان تحت کارآموزی و مهارت‌آموزی‌های مختلف قرار می‌گیرند البته بهبود یافتگان نیز باید برای حضور در این مراکز تمایل داشته باشند. در بازدیدی از که از مراکز بهاران داشتم، مشخص شد که از ۶۰ نفر ثبت‌نام شده تنها ۲۹ نفر در مرکز بهاران باقی مانده‌اند و ۳۱ نفر فرار کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا