مدیریت شهری

درختان باغ دروس قطع نشده اند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مجتبی عبداللهی با اشاره به بازدید مجدد خود از باغ دروس به همراه رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در هفته گذشته، اظهار داشت: در دروس دو باغ ۵ هزار متری و ۱۲۰۰ متری وجود دارد که بین آنها یک کوچه بسیار باریک است به گونه‌ای که اگر از نقشه هوایی به آنها نگاه کنیم فاصله‌ای بین آنها مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: بنده ۱۲ فروردین از این باغ بازدید کردم اما به هیچ عنوان اثری از قطع درخت در آن مشاهده نکردم و بعد از اینکه موضوع درختان قطع شده در این باغ مطرح شد بر آنچه دیده بودم تاکید کردم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در ادامه بحث‌های مربوط به درختان قطع شده باغ دروس صحبت از باغ ۱۲۰۰ متری شد، گفت: هر دو باغ از شهرداری مجوز ساخت گرفته‌اند؛ همچنین باغ ۵ هزار متری مجوز برج – باغ اخذ کرده و قرار است ساختمانی ۱۰ طبقه با ۳۰ درصد سطح اشغال احداث کند. مالک باغ ۱۲۰۰ متری در جریان همکاری خوبی که با شهرداری داشته قرار است به جای ۶۰ درصد در ۴۰ درصد سطح اشغال ساخت و ساز خود را انجام دهد.

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: بنده به همراه حقانی – رئیس کمیته محیط زیست شوراها از این باغ بازدید کردیم، آقای حقانی نیز تایید کردند که درختی در این باغ قطع نشده است و بنده حاضرم خبرنگاران را هم برای بازدید از این باغ همراهی کنم.

وی افزود: باغ ۱۲۰۰ متری مجوز جابجایی ۴ اصله درخت چنار را داشته که بنده از این درختان نیز بازدید کردم.

وی در پاسخ به این که آیا درختان با همان پاترول معروف که حقانی از آن سخن می‌گفت جابجا شده است! گفت: شما یا بنده را قبول دارید یا ندارید؛ بنده می‌گویم ۴ درخت در این باغ جابجا شده است. درختانی که در جوار دیوار گودبرداری بودند که با فرو ریختن دیوار سقوط کردند که عکس آن نیز در فضای مجازی موجود است این درختان نیز جابجا شده است.

عبداللهی ادامه داد: شهردار منطقه، معاون خدمات شهری منطقه، در جریان این بازدید حضور داشتند اما به هیچ عنوان درختان قطع شده برایمان رویت و ثابت نشد. علاوه بر این اگر درختی قطع شود ما از مالک دفاع نخواهیم کرد چرا که ما خودمان حامی فضای سبز و نگهداری آنها هستیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد مالک را جریمه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر تخریب در حدی صورت گرفته باشد مالک را جریمه و به دادگاه معرفی می‌کنیم، گفت: در صورت لزوم نیز هر کجا چنین اتفاقی رخ دهد از دستگاه قضا می‌خواهیم آن باغ به نفع مردم و شهر مصادره شود.

وی در پاسخ به سئوالی منبی بر اینکه حقانی در یکی جلسات شورای اسلامی شهر تهران جابجا کردن درختان را یک شوخی تلقی کرده است، گفت: من این سخن را قبول ندارم چرا که معتقدم نباید در این باره کلی‌گویی کنیم. ما برای نقاط مختلفی چون خیابان مشق از اصفهان درختان چنار ۱۲ ساله خریداری و در این خیابان کاشتیم و هیچ مشکلی برایشان پیش نیامده است.

وی ادامه داد: ما برای جابجایی درختان شاخ و برگ آنها را هرس می‌کنیم و با رعایت نکات لازم آنها را جابجا می‌کنیم. بنابراین این سخن که جابجایی درختان شوخی است را با عرض پوزش نمی‌پذیرم. شما یا بنده را به عنوان متخصص در این حوزه قبول دارید یا ندارید.

عبداللهی عنوان کرد: گاهی ممکن است یک درخت تنومند و بزرگ بعد از جابجایی نتیجه مطلوب را به دست نیاورد ولی نباید به صورت مطلق در این باره سخن گفت و جابجایی درختان را شوخی تلقی کرد. بنده معتقدم این سخن، سخنی حرفه‌ای نیست. در ده‌ها نقطه از شهر تهران درختان جابجا شده است و برایشان مشکلی پیش نیامده است حال ممکن است تعداد اندکی از آنها بعد از جابجایی خشک شوند ولی به طور مطلق نباید این سخن را مطرح کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی به صورت سریالی در پی تخریب باغ‌های تهران هستند، خاطرنشان کرد: چنین چیزی صحت ندارد اگر مشخصاتی از این افراد وجود دارد ارائه دهند تا دستگاه قضایی با آن برخورد کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا