اجتماعی و فرهنگی

بازنشستگانی که عیدی ۹۴ را نگرفته اند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عیدی بازنشستگان مخابرات و راه‌آهن هنوز پرداخت نشده است. بازنشستگانی که با گذشت ۲۶ روز از سال ۹۵ هنوز نتوانسته‌اند عیدی خود را بگیرند، البته عیدی هم که برای این افراد در نظر گرفته شده است ۶۸۸ هزار تومان است.

حسین بخشی زاده مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با پرداخت عیدی بازنشستگان مخابرات، اظهار کرد: فقط عیدی بازنشستگان شرکت مخابرات ایران قبل از پایان سال ۹۴ به بازنشستگان این مجموعه توسط صندوق پرداخت شده است؛ این در حالی است که تعداد شرکت‌های مخابرات در استان‌ها و شرکت‌های تابعه آن‌ها در طیف وسیعی قرار دارند و با توجه به این‌که در ۱۳ استان کشور سیستم پرداخت مستقیم حقوق راه‌اندازی شده است، در هیچ یک از این استان‌ها تاکنون چک یا مبلغی بابت عیدی از سوی شرکت‌های مخابرات استانی به صندوق بازنشستگی کشوری داده نشده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار بیش از ۱۱ هزار نفر بازنشسته مخابرات به صورت مستقیم حقوق دریافت می‌نمایند که از این تعداد تنها ۳۶۷۱ نفر بازنشسته شرکت مخابرات ایران هستند و مبلغ پرداختی عیدی به صندوق بازنشستگی کشوری صرفاً شامل این تعداد ۳۶۷۱ نفر است.

بخشی زاده اظهار داشت: امکان دارد پرداخت عیدی بازنشستگان شرکت‌های مخابرات در بعضی استان‌ها به صورت مستقیم توسط خود دستگاه اجرایی انجام شده باشد که صندوق بازنشستگی کشوری از آن بی‌خبر است و چنانچه این امر رخ داده باشد خلاف روال اداری است زیرا در روش پرداخت مستقیم حقوق روال کار به اینست که تمام پرداخت‌ها از طریق صندوق بازنشستگی کشوری انجام شود.

محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پرداخت‌های مستقیم و غیرمستقیم به بازنشستگان کشوری اظهار داشت:‌ در برخی از دستگاه‌ها کار به اینگونه است که پول به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز و این صندوق در کمترین زمان ممکن پول را به حساب باز نشستگان واریز می‌کند.

وی گفت:‌ برخی از دستگاه و شرکت‌ها خودشان به صورت مستقیم پول را به حساب بازنشستگان واریز می‌کنند.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از بازنشستگان حقوق و مزایای خود را به موقع دریافت نمی‌کنند، بیان کرد: این موضوع برمی‌گردد به کوتاهی دستگاه‌ها و شرکت‌های مربوطه به طوریکه شرکت راه‌آهن و مخابرات یکی از ضعیف‌ترین شرکت‌ها و دستگاه‌ها در پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان هستند.

وی افزود: متأسفانه دو شرکت اشاره شده با گذشت حدود ۲۶ روز از سال جدید نیز عیدی بازنشستگان خود را نیز پرداخت نکرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا